ANTROKŲ IŠVYKA Į KOMIKSŲ DIRBTUVĖLES
Birželio 7 dieną 2b klasės mokiniai keliavo į Šiaulių m. viešosios bibliotekos Saulės filialą kurti komiksų. Iš pradžių edukatorius Tomas papasakojo vaikams, kiek metų pirmiesiems komiksams ir kad juose buvo nupiešta sėkminga medžioklė. Naujesni komiksai nupiešti ant Egipto piramidžių. Mokiniai dalinosi savo žiniomis, domėjosi, kaip iš hieroglifų kilo mūsų dabartinės raidės. Susidomėję mokiniai klausėsi apie sanskrito kalbą, kuri yra labai panaši į vieną seniausių pasaulio kalbų - mūsų gimtąją lietuvių kalbą.
Antroje edukacijos dalyje mokiniai piešė savo komiksus ir pristatė juose pavaizduotus herojus savo draugams.
Mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
PIRMOKŲ „ABĖCĖLĖS“ ŠVENTĖ
Birželio 7 dieną Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pirmokėliai rinkosi į aktų salę. Čia mokinukai susirinkusiesiems tėveliams, seneliams, mokytojams ir mokyklos svečiams pademonstravo ką išmoko per pirmuosius mokslo metus. Salėje skambėjo eilėraščių posmai, aidėjo nuoširdžiai atliekamos dainelės, linksmai sukosi šokėjėliai šokio sūkuryje, nuotaikingai skambėjo fleitų garsai. Mokyklos direktorė Stanislava Prazauskienė pasidžiaugė pirmokėlių pasiekimais, įteikė mokinukams sėkmingiausiai baigusiems mokslo metus pagyrimo raštus, palinkėjo visiems turiningos ir saugios vasaros, įdomių vasaros atostogų.
Mokytoja Laura Palivonienė
ANTROKŲ EDUKACINĖ IŠVYKA Į ANYKŠČIUS
Birželio 5 dieną antrokai vyko į Anykščius susipažinti su senaisiais amatais, aktyviai praleisti dieną kartu su draugais.
Pirmiausiai mokiniai vyko pasisemti laimės. Kopė aukštai į laimės žiburį, skaičiavo, kiek laiptelių reikia užkopti, kad pasiektų laimę. Viršūnėje dairėsi nuo senovinės pilies gynybinio pylimo, prisiminė, kodėl jie buvo tokie aukšti. Pasisėmę laimės, mokiniai nulipo žemyn tikėdami, kad žmogus, pasiekęs J. Biliūno aprašytą laimės žiburį, įgauna stebuklingų galių ir gali išgirsti, ką kalba medžiai. Vaikai glaudė savo auseles prie medžių, apkabino juos. Pasisėmę gyvybinės energijos, kurią jiems šie medžiai dovanojo, toliau keliavo susipažinti su senaisiais amatais „Arklio muziejuje“. Čia antrokams gidė pasakojo, kuo arklys buvo svarbus žmogaus gyvenime, net mokė, kaip suprasti arklio kalbą. Vėliau mokiniai keliavo pas keramikę, kuri mokiniams parodė, kas yra virvelinė keramika, kaip lipdomi puodai. Vaikai sužinojo, kas būdavo laikoma puodynėse, ąsočiuose, kokie būdavo moliniai puodai, kuriuose anksčiau virdavo valgį.
Sekančioje sodyboje laukė audėja, pasakojusi, kaip linas ir vilna „rengė“ lietuvius, kaip moterys ausdavo drobes. Net parodė, kaip reikia austi rankšluostį.
Eidami link sekančios sodybos vaikai pamatė iš aptvaro pareinantį ir arklius pagirdžiusį kalvį. Vaikai su nerimu jo klausė, kodėl jis paliko besikūrenančią ugį, kodėl jis taip nebijo išeiti? Kalvis padėkojo už rūpestį ir vaikams paaiškino, kad nuolat besikūrenanti ugnis žaizdre kalviui būtina. Vaikai net ausis užsidengė, kai pamatė, kaip atrodo žaizdre įkaitusi iki raudonumo geležis ir kaip ji paklūsta kalvio kūjui. Čia pat kalvis vaikams pademonstravo, kaip gaminamas kablys. Norintieji galėjo net priekalą pakilnoti, pabandyti ant durų kabančią didžiulę spyną senoviniu raktu atrakinti. Vaikai bandė po vieną - nepavyko. Tada dirbo komandiškai - pritrūko jėgos jų vaikiškose rankose. Tada pasitelkė kartu vykusį tėtį ir didis džiaugsmas aplankė - spyna pagaliau atsirakino. Kalvis patvirtino, kad tik labai stiprūs ir sumanūs vaikai gali tą spyną atrakinti.
Toliau vaikai keliavo apžiūrėti A. Baranausko klėtelės, kur buvo parašytas „Anykščių šilelis“. Vaikai mokslo metais mokėsi, kaip buvo statomi rąstiniai namai, o dabar smalsiai apžiūrinėjo, kaip iš tikro tokie namai atrodo. Dar vaikai klausėsi Kankorėžio pasakojamos istorijos, kaip tą rąstinį namelį statė Antano Baranausko tėvai, kaip gimė mažasis Antanukas.
Toliau vaikai važiavo į Siauruko muziejų. Čia vaikai važinėjosi drezina, vežiojo vieni kitus, skaičiavo, kiek ilgai su tokiu transpotu reiktų važiuoti iki Šiaulių. Linksmo stoties viršininko vedami vaikai apžiūrėjo įvairius garvežius, domėjosi, kaip jie varomi, lygino su šiuolaikiniais traukiniais. Vaikai pasivaikščiojo po vagonus, kuriais žmonės buvo tremiami į Sibirą, klausinėjo viršininko, kodėl tie žmonės buvo išvežami į negyvenamus sniegynus, svarstė, kokios būdavo tų žmonių kelionės.Toliau vaikai keliavo apžiūrėti senovinių mašinų ir daiktų. Kiek daug džiaugsmo sulaukė įvairios dar važiuojančios mašinos, senieji lagaminai ir juose palikti daiktai. Vaikai bandė panešioti lagaminus, įsivaizdavo, kaip jie keliautų su tokiais lagaminais.
Parašę linkėjimus stoties viršininko knygoje vaikai iškeliavo pasivaikščioti medžių viršūnėmis.
Pirmiausia stabtelėjo prie vieno didžiausių Lietuvos riedulių - Puntuko akmens, atkeliavusio į Lietuvą su paskutiniu ledynmečiu. Taip pat vaikai prisiminė legendą apie Puntuko akmenį ir ją papasakojo draugams. Lajų take vaikai apžiūrėjo, kokie medžiai auga, kaip skleidžiasi lapai, sukraunami žiedai ar auginami ūgliai, sužinojo, kad negalima stovėti po medžiais kai žaibuoja, nes į medį gali trenkti žaibas. Nugalėję aukščio baimę, vaikai užlipo į apžvalgos bokštą ir dairėsi po Šventosios apylinkes, bandė pasiekti dangų.
Nulipus žemyn, patraukė vaikai vingiuotu takeliu link kabančio Puntuko tilto, o toliau - link Karalienės liūno. Kiek nuostabos vaikų veiduose, pamačius iš kur trykšta Šventosios upės senvagės šaltinis, koks bauginantis atrodė šis liūnas.
Edukacinė išvyka vaikams buvo naudinga, nes galėjo pamatyt tai, apie ką mokėsi šiais mokslo metais ir patobulino pažinimo, komunikavimo, kultūrinę, kūrybiškumo kompetencijas.
2b klasės mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
IŠVYKA Į VU ŠA BOTANIKOS SODĄ
2b klasės mokiniai pristatė savo projektus apie savo sodintus ir augintus augalus, o po to keliavo į VU ŠA Botanikos sodą, kur dalyvavo edukacijoje „Sodo seklys“. Mokiniai susipažino, kaip skirstomi augalai, kur ir kokiomis sąlygomis jie auga. Mokiniai gavo pirmąją užduotį - pasiskirstyti komandomis ir sugalvoti savo komandoms pavadinimą, susijusį su gėle. Tada iš edukatorės mokiniai gavo žemėlapius ir pagal sutartinius ženklus mokėsi atpažinti, kokios augalų rūšys, kur yra pasodintos. Prasidėjusi linksmam ir sportiškam žaidimui, kiekviena komanda gavo iš edukatorės kortelę, kurioje buvo nurodyta informacija, kaip augalas atrodo, kur auga, o tada visai komandai kartu reikėjo nukeliauti ir surasti augalą. Suradus būtina apžiūrėti jį ir grįžus atsakyti į edukatorės klausimus apie tą augalą - taip kiekviena komanda pelnė taškus. Įnirtingai varžėsi komandos, bendradarbiaudami norėjo rasti visus užduočių augalus pirmieji. Pasibaigus žaidimui visi kartu sutarė, kad laimėjo draugystė ir kiekviena komanda yra nugalėtoja. Vaikai džiaugėsi savo ir klasės draugų sėkme. Pasibaigus žaidimui, mokiniai dar pasivaikščiojo po botanikos sodą, apžiūrėjo žydinčius augalus.
Edukacijos metu vaikai tobulino pažintinę, socialinę, emocinę, sveikos gyvensenos ir komunikavimo komtepencijas.
2b klasės mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
EDUKACIJA „VISKAS APIE LAPUS“
Birželio 6 d. „Romuvos“ progimnazijos 1c klasės mokiniai lankėsi Šiaulių techninės kūrybos centre. Jame vyko edukacija „Viskas apie lapus“.
Užsiėmimo metu pirmokėliai prisiminė medžių ir krūmų skirtumus, pakartojo Lietuvoje augančių medžių rūšis, susipažino su kituose kraštuose augančiais medžiais, aiškinosi, kodėl medžių lapai turi žalią spalvą.
Edukacijos vadovė ir technikos centro savanoris iš Turkijos padėjo pirmokėliams atlikti praktines užduotis. Mokiniai tyrinėjo ir lygino įvairių medžių lapų formą, dydį, spalvą. Gautus rezultatus fiksavo užduočių lapuose, juos analizavo, darė išvadas.
Ypač mokinukus sudomino įdomūs mikroskopai, kurių pagalba galėjo pamatyti tyrinėjamų objektų vaizdą planšetiniame kompiuteryje ir iš karto padaryti matomo vaizdo nuotrauką.
Nuostabą ir susižavėjimą kėlė edukatorių ir pačių mokinukų tyrinėtų objektų nuotraukose užfiksuoti vaizdai: medžio lapas, žmogaus akis, dantys, barzdos plaukai, aprangos audinių išryškėjusios detalės ir kt.
Šios edukacijos metu mokiniai pakartojo ir pagilino turimas žinias apie gamtą, mokėsi pastebėti plika akimi nematomas tyrinėjamų objektų detales, naudotis skaitmeninėmis darbo priemonėmis.
Aptardami edukacijos metu įgytą patirtį, pirmokai tobulino kalbinę raišką, mokėsi klausytis ir išgirsti draugų išsakytas mintis, plėtė kultūringo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Mokytojos G. Kančelskytė, D. Popovienė
Daugiau straipsnių...
- KELIONĖ Į KURTUVĖNUS
- VASAROS KINO TEATRAS
- ANTROKAI IR TREČIOKAI VYKDO SVEIKATINIMO PROJEKTĄ
- PILIGRIMINIS ŽYGIS Į KRYŽIŲ KALNĄ
- KONFERENCIJA „MANO PROJEKTAS“
- STEAM „BALDŲ IR INTERJERO PROJEKTAVIMAS AUTOCAD PROGRAMA“
- AUGALŲ DETEKTYVAI
- LIETUVOS MOKYKLŲ ŽAIDYNIŲ APDOVANOJIMAI
- SVEIKINIMAS TĖČIAMS
- ŠIAULIŲ MIESTO 6 KLASIŲ MOKINIŲ NUOTOLINĖ VIKTORINA - KONKURSAS „MANO PIRMIEJI METAI SU PRANCŪZŲ KALBA“
- EDUKACINĖ PROGRAMA „LAIMĖS PASAGĖLĖ“
- PIRMOKAI KINO TEATRE
- ŠIAULIŲ „ROMUVOS“ PROGIMNAZIJOS DALYVAVIMAS RESPUBLIKINĖJE INICIATYVOJE „ŠOK Į TĖVŲ KLUMPES"
- PIRMOKĖLIŲ IŠVYKA Į PRIEŠGAISRINĘ GELBĖJIMO VALDYBĄ
- KVADRATO VARŽYBOS DIREKTORĖS TAUREI LAIMĖTI
- KONKURSO „ROBOTŲ ANATOMIJA: ATEITIES TECHNIKA“ NOMINACIJA UŽ PROFESIONALŲ ATLIKIMĄ
- RESPUBLIKINIS NEFORMALIOJO IR BENDROJO UGDYMO ĮSTAIGŲ 6 - 8 KLASIŲ MOKINIŲ STEAM KONKURSAS - PARODA VOKIEČIŲ KALBA “MEINE ERFINDUNG“
- PROJEKTAS „SVEIKA GYVENSENA“ 1 KLASĖJE
- IDĖJA VASAROS ATOSTOGOMS
- LMŽ FINALINĖS KETURKOVĖS VARŽYBOS