PASIRUOŠIMAS VELYKŲ ŠVENTEI - ĮDOMUS, ĮTRAUKIANTIS IR PASLAPTINGAS
Projektinė savaitė „Kaip išradingai švęsti šventes? Velykos“ priešmokyklinėje ugdymo įstaigoje buvo ypatinga: vaikai leidosi į pažintinę kelionę per Velykų šventės tradicijas, simbolius ir jų prasmes. Ši savaitė buvo skirta ne tik ruoštis artėjančioms Velykoms per įvairias kūrybines veiklas, bet ir gilinti žinias apie šią šventę, jos istoriją ir kultūrą, papročius bei simboliką.
Projektinės savaitės metu vaikai, per žaidimus, pasakojimus ir kūrybines dirbtuves, susipažino su Velykų šventės prasme, papročiais ir tradicijomis. Buvo kalbėta apie pavasario atgimimą, gamtos ir gyvybės atsinaujinimą, kuris simbolizuoja naują pradžią ir viltį. Vaikams buvo pristatytos ir paaiškintos Velykų šventės tradicijos, tokios kaip Velykų rytas, margučių ieškojimas, šventinis stalas.
Viena iš svarbiausių savaitės dalių buvo susipažinimas su lietuviškų margučių dažymo tradicijomis, spalvomis, raštais ir jų simbolika. Vaikai išmoko, kad skirtingos margučių spalvos ir raštai turi gilią simbolinę reikšmę: raudona spalva simbolizuoja gyvybę ir saulę, žalia – gamtos atgimimą, geltona – laukų ir pievų grožį, o mėlyna – dangų ir vandenis. Raštai taip pat neatsitiktiniai – jie gali reikšti saulę, žvaigždes, augmeniją ar gyvūnus, simbolizuodami sėkmę, sveikatą, derlingumą ir apsaugą.
Kūrybinėse dirbtuvėse vaikai išmoko, kad margučių puošyba gali būti daug įvairesnė nei tik paprastas dažymas. Žinoma vaikai išbandė ir tradicinį marginimą vašku, kurio dėka margučių paviršius tapo tikrais mažais meno kūriniais. Tačiau kūrybą paskatino netradiciniai dekoravimo būdai – dažymas popieriniu rakšluosčiu ir maistniais dažais bei skutimosi putomis ir dažais.
Pasiruošimas Velykoms taip pat tapo puikia proga atlikti mokslinius eksperimentus. Vienas iš jų – kiaušinių mirkymas įvairiuose skysčiuose, siekiant stebėti, kaip skirtingos terpės veikia kiaušinio lukštą. Kiaušiniai buvo mirkomi acte, saldžiame vandenyje, sūriame vandenyje ir arbatoje, leidžiant vaikams stebėti, kaip keičiasi kiaušinio lukšto būklė. Pavyzdžiui, acte mirkomas kiaušinis tapo guminiu, o tai suteikė puikią proga paaiškinti kaip įvairios rūgštys veikia kiaušinio lukštą. Integravus STEAM principus, vaikai mokėsi kritiškai mąstyti, kurti hipotezes ir atlikti spėjimus, kaip pasikeis kiaušinis.
Analizuodami Velykų projektinę veiklą, priešmokyklinukai plėtojo įvairias kompetencijas: kalbos ir komunikacijos įgūdžiai buvo stiprinami per diskusijas ir pasakojimus apie Velykas ir susijusias tradicijas, klausymosi ir supratimo įgūdžiai gilinami klausantis pasakojimų, medios ir dalyvaujant pasakojimuose. Kūrybiškumas ir vaizduotė buvo skatinami per menines ir kūrybines užduotis, o sprendimų priėmimo bei problemų sprendimo įgūdžiai lavinti sprendžiant, kaip geriausiai atlikti tam tikras užduotis. Socialinės kompetencijos ir bendradarbiavimas stiprėjo dirbant grupėse ir dalijantis medžiagomis bei idėjomis. Taip pat, vaikai gilino žinias plėtojo, tarpkultūrinę kompetenciją. Supratimas apie gamtos ciklus buvo gilinamas per gamtos stebėjimus ir diskusijas apie pavasario pradžią. Visos šios veiklos padėjo vaikams plėtoti pažinimo įgūdžius, mokantis naujų dalykų apie Velykas, pavasarį ir susijusias tradicijas.
Priešmokyklinio ugdymo mokytojos: Asta Urbonė, Erika Steponaitienė, Viktorija Krivickaitė
SKAITMENINIS, AUGANTIS, MOTYVUOTAS MOKINYS ŠIUOLAIKINĖJE MOKYKLOJE
Technologinio ugdymo kaita ir poreikis taikyti informacines komunikacines technologijas (toliau – IKT) sparčiai keičiasi visame pasaulyje, išmanieji telefonai ir kiti išmanūs mobilieji įrenginiai tapo integralia vaikų ir jaunuolių gyvenimo dalimi. Atsižvelgiant į technologijų pažangą ir kasdienį jų naudojimą, keičiamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimo metodai. Nuo balandžio 1 dienos, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos dalyvavo ERASMUS+ programos, kvalifikacijos kėlimo kursuose „ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity“, Nicoje, Prancūzijoje. Progimnazijos mokytojos L. Palivonienė, R. Nemanienė, D. Lukšienė ir S. Puidokienė tobulino ir gilino žinias inovatyvių įrankių pasirinkimo, jų pritaikymo klasėje, kūrybiško jų panaudojimo pamokoje galimybėmis, įtraukiant specialiųjų poreikių mokinius į ugdymo bei bendradarbiavimo procesus. Kursuose buvo aptariamos naujos skaitmenizacijos sąvokos: skaitmeninis pilietis, skaitmeninė pilietybė, skaitmeninė pagarba ir etiketas. Šios sąvokos būtinos šiuolaikiniam augančiam piliečiui.
Pirmąją ir antrą tarptautinių kvalifikacijos kursų dieną buvo organizuojama „Ledlaužio“ veikla. Veiklos metu mokytojos prisistatė. Vyko mokyklų dalyvių pristatymai. Buvo praktiškai išbandomi bendradarbiavimo įrankiai, virtualios klasės aplinkos kūrimo galimybės, aptariama kaip mokiniai gali bendradarbiauti tarpusavyje, kaip mokytojas gali bendrauti su mokiniais ir dalintis su jais mokomuoju turiniu skaitmeninėje ir hibridinėje klasėje.
Trečią dieną aptariamas mokymasis naudojant įtraukiančias ir veiksmingas priemones, pvz., viktorinos, interaktyvios lentos. Pasiūloma, kaip įtraukti viktorinas, interaktyvias lentas į pamokos planą ir panaudoti jas kaip stiprią paramą mokiniams. Rekomenduojamas žaidimais pagrįstas mokymasis: pamokų ir užsiėmimų kūrimas pagal žaidimus, kuriuose mokiniai motyvuotai ir smagiai įsitraukia į mokymąsi. Norint motyvuoti mokinius, reikėtų kuo labiau atsižvelgti į kiekvieno vaiko gebėjimus ir galimybes siekti aukščiausių rezultatų. Mokiniai nori mokytis, kai jų veikla turi prasmę: yra įgyvendinama, susijusi su jų asmenine patirtimi, išgyvenimais bei yra maloni, žaisminga ir turi patrauklų galutinį rezultatą.
Tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose mokytojos dalyvauja pagal vykdomos Erasmus+ akreditacijos programą.
Straipsnio aut. L. Palivonienė, R. Nemanienė, D. Lukšienė ir S. Puidokienė
1B VDM GELEŽINKELIO MUZIEJUJE
Kovo 29 d. 1b VDM mokiniai lankėsi Geležinkelio muziejuje. Pirmokai susipažino su Lietuvos geležinkelio istorija ir geležinkeliečių profesijomis. Vaikai apžiūrėjo geležinkelių bėgius, senoviškus geležinkeliečių darbo įrankius, kelionių geležinkeliu atributus ir kitus senoviškus eksponatus.
Aplankė maketų salę su žaismingai riedančiais traukinukais. Užsiėmimo metu susipažino su saugaus elgesio prie geležinkelio taisyklėmis. Sužinojo kaip saugiai reikia kirsti geležinkelį, kuo skiriasi garsiniai, rankiniai ir signaliniai ženklai.
Laikas praskriejo labai greitai. Buvo smagu, naudinga ir įdomu!
Mokytoja Žaneta Mickevičienė
ATVIRA NUOTOLINĖ PAMOKA „VIENA DIENA GRAIKIJOJE“
Kovo 28 d. mūsų progimnazijos 7s klasės mokiniai kartu su Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos septintokais dalyvavo neįprastoje atviroje nuotolinėje pamokoje „Viena diena Graikijoje“, kurią vedė abiejų mokyklų istorijos mokytojos – Vitalija Šukienė ir Audronė Pileckienė.
Pamokos metu mokiniai dirbdami grupėse ne tik „keliavo“ po įžymiausias senovės Graikijos istorines vietas, bet ir tapo žurnalistais, rašančiais reportažus iš lankytinų vietų, kelionių vadovais, organizuojančiais ekskursijas, archeologais, tyrinėjančiais senovės Graikijos pastatų griuvėsius, žingeidžiais turistais, besidominčiais didinga saulėto krašto praeitimi, istorikais, analizuojančiais senovės Graikijos praeities įvykius.
Ši atvira pamoka – tai ne tik Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos, Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos ir Lazdijų švietimo centro bendradarbiavimo rezultatas, bet ir įkvepiantis pavyzdys, kaip galima kūrybiškai ir inovatyviai panaudoti technologijas ugdymo procese.
Tikimės, kad tokia atvira pamoka taps gražios tradicijos pradžia, sujungiančia mokinius iš skirtingų Lietuvos mokyklų ir skatinančia tarpusavio bendradarbiavimą bei žinių dalijimąsi tarp šalies pedagogų.
Istorijos mokytoja Vitalija Šukienė
„ŠIANDIEN AŠ AKTORIUS!“
3a klasės mokiniai išvyko į edukacinį užsiėmimą Dramos teatre. Tai išskirtinė galimybė išbandyti aktorystę ir pajusti kolektyvinės kūrybos džiaugsmą. Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai susipažino su Šiaulių dramos teatro veikla, pastato istorija. Sužinojo nuo ko prasideda darbas scenoje, kaip lavinami aktorystei būtini įgūdžiai. Vėliau mokiniai buvo pakviesti pasivaikščioti po teatro pastatą, susipažinti su teatre veikiančiomis gamybinėmis dirbtuvėmis, repeticijų erdvėmis ir sudaroma galimybė iš arčiau pažvelgti į teatro užkulisius ir kūrybinio darbo „virtuvę“, patiems išbandyti save, atskleisti savo kūrybiškumą teatro scenoje. Tai buvo puiki galimybė tobulinti bendravimo gebėjimus, lavinti kūrybiškumą, stiprinti pasitikėjimą savimi ir komandiniu darbu.
Po edukacinio užsiėmimo nutarėme prieš Šv. Velykas apsilankyti ir Šiaulių m. Katedroje bei palinkėjome vienas kitam gražių švenčių bei tvirtų margučių.
Informaciją paruošė mokytoja Angelė Laucienė
Daugiau straipsnių...
- ŠIAULIŲ MIESTO MOKINIŲ VOKIŠKOS DAINOS KONKURSAS „VOKIŠKA DAINA - 2024“
- KALBA, TRADICIJOS IR PAPROČIAI
- ETNOKULTŪRA. KIAUŠINIŲ MARGINIMAS VAŠKU.
- VIKTORINA „AŠ - SĄMONINGAS PILIETIS!“
- KALBA, TRADICIJOS IR PAPROČIAI
- PROFESINIS VEIKLINIMAS UAB „VONIN“
- ŠIAULIŲ VYSKUPIJOS JAUNIMO DIENA „BŪK TVIRTAS“
- RESPUBLIKINĖ PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KONFERENCIJA „SMART VAIKAI - 2“
- EDUKACIJA TECHNINĖS KŪRYBOS CENTRE
- TARPTAUTINIS MATEMATIKOS KONKURSAS „KENGŪRA“
- LAIKAS KREPŠINIO VARŽYBOSE
- TARPTAUTINIS PROJEKTAS „PAMATYK, PASĖK, PARAGAUK“
- SĄMONINGUMO MĖNESIO INICIATYVA SU PIRMOKAIS
- EDUKACIJA „VERBELĖS - PUOKŠTELĖS“
- 1B VDM MOKINIAI VU ŠIAULIŲ AKADEMIJOS STEAM CENTRO ORGANIZUOTUOSE UŽSIĖMIMUOSE
- TARPTAUTINIS MATEMATIKOS KONKURSAS „KENGŪRA“
- „NENURAŠAU, O PALAIKAU!“ - KOVO 21-OJI – PASAULINĖ DAUNO SINDROMO DIENA
- 2C KLASĖS MOKINIAI KŪRYBINIŲ DIRBTUVIŲ EDUKACIJOJE „ĮDOMIOJI EKOLOGIJA“
- MATEMATIKOS OLIMPIADININKAI
- ŠIAULIŲ MIESTO 2 KLASIŲ MOKINIŲ VIKTORINA „KAS? KUR? KADA?“