6a ir 7a klasių mokiniai mokėsi Varšuvoje

Gegužės pabaigoje 6a ir 7a klasių mokiniai leidosi į pažintinę – edukacinę kelionę į Lenkijos sostinę Varšuvą, kurios metu ne tik praplėtė savo kultūrinį akiratį, bet ir aktyviai mokėsi netradicinėje aplinkoje. Ši išvyka – puikus pavyzdys, kad mokymosi procesas gali būti įdomus, įtraukiantis ir paremtas tarpdalykinės integracijos principais.
Kelionės metu mokiniai lankėsi garsiajame Koperniko mokslo centre, kur žinios apie gamtos mokslus, fiziką, biologiją, chemiją ir technologijas virto realiais patyrimais. Čia mokiniai atliko įvairius bandymus, stebėjo interaktyvius eksperimentus, sprendė praktines užduotis ir išbandė išmaniuosius įrenginius. Veiklos mokslo centre ne tik sustiprino jau įgytas žinias, bet ir paskatino domėtis mokslu plačiąja prasme – vaikai galėjo liesti, tyrinėti, klausti ir patirti. Tai buvo gyvas mokymasis, kuris viršijo tradicinės klasės ribas.
Vienas įsimintiniausių potyrių – pamoka planetariume, kurioje mokiniai leidosi į įspūdingą kelionę po Visatą. Žiūrėdami į kupolinį ekraną, jie susipažino su kosminio zondo ekspedicija, jo kelione po Saulės sistemą, tyrinėjimais ir atradimais. Ši edukacija ne tik sustiprino mokinių astronomijos žinias, bet ir skatino domėtis mokslo pažanga, kosmoso tyrimais bei jų reikšme žmonijai.
Mokiniai taip pat apsilankė Varšuvos zoologijos sode, kur gyvai susipažino su įvairiais gyvūnais, jų gyvenimo būdu, buveinėmis bei nykimo priežastimis. Ši veikla padėjo integruoti biologijos žinias su ekologijos ir gamtosaugos temomis, o realus kontaktas su gyvūnais skatino empatiją ir atsakomybę už aplinką.
Dar vienas įspūdingas patyrimas laukė Mokslo ir kultūros rūmuose, kur mokiniai pakilo į apžvalgos aikštelę, esančią 30-ajame pastato aukšte. Nuo šios aikštelės atsivėrė kvapą gniaužianti panoraminė Varšuvos miesto, apgaubto lietaus debesimis, panorama – dangoraižiai, senamiestis, upė Vysla ir modernūs rajonai. Šis momentas paskatino mokinius pažvelgti į miestą iš naujos perspektyvos, susimąstyti apie urbanizaciją, architektūrą, erdvės planavimą ir gamtos bei žmogaus sąveiką.
Kultūrinės veiklos metu mokiniai leidosi į pažintinį pasivaikščiojimą po Varšuvos senamiestį, kuris, nors ir buvo beveik visiškai sugriautas per Antrąjį pasaulinį karą, vėliau kruopščiai atstatytas ir šiandien yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Vaikščiodami siauromis senamiesčio gatvelėmis, mokiniai susipažino su miesto istorija, architektūriniais stiliais, sužinojo apie Lenkijos sostinės atgimimą ir reikšmingus istorinius įvykius. Pasivaikščiojimo metu aplankyti svarbiausi objektai – Senamiesčio aikštė, Šv. Jono katedra, Sirenos skulptūra – miesto simbolis, o taip pat stebėtas paminklas Mažajam sukilėliui, skirtas Varšuvos sukilime žuvusiems vaikams. Mokiniai gėrėjosi karališkosios pilies vaizdu, parku. Pasivaikščiojimo metu mokiniai turėjo galimybę susieti istorijos žinias su gyva patirtimi, reflektuoti apie laisvės, tapatybės ir atminties temas. Jie analizavo architektūrinius sprendimus, spalvų derinius, fasadų ornamentiką, lygino skirtingus miesto kvartalus.
Ši edukacinė išvyka buvo ne tik įdomi ir turininga, bet ir ugdė mokinių komunikacijos, bendradarbiavimo, kultūrinio sąmoningumo bei kritinio mąstymo įgūdžius. Mokymasis kitose aplinkose leido geriau pažinti save, draugus ir pasaulį aplinkui. Tai – vertinga patirtis, kuri neabejotinai įkvėps tolimesniems atradimams tiek mokykloje, tiek už jos ribų.

Klasių vadovės Daiva ir Jurgita