Ateities mokykla: skaitmeninių technologijų ir STREAM sinergija

Balandžio 17 d. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje įvyko VIII respublikinė metodinė–praktinė bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų ir mokinių nuotolinė konferencija „Ateities mokykla: skaitmeninių technologijų ir STREAM sinergija“, organizuota kartu su Šiaulių miesto Švietimo centru.
Šiemet konferencijoje dalyvavo daugiau nei 120 dalyvių – mokytojų ir mokinių iš Šiaulių miesto ir rajono, Druskininkų, Vilniaus, Kauno bei Gargždų mokyklų. Renginio metu dalyviai dalijosi gerosios praktikos pavyzdžiais, pristatė netradicinius ugdymo metodus, kurie padeda ugdyti mokinių kompetencijas pasitelkiant virtualias mokymosi aplinkas, tarpdisciplininius kūrybinius procesus, probleminį ir tyrinėjimu grindžiamą mokymąsi bei STREAM veiklas
Pranešimuose atsispindėjo mokinių ir mokytojų kūrybiškumas, inovacijos ir skaitmeninės priemonės, galinčios padėti kurti bei plėtoti įvairius tarpdalykinius projektus ir skaitmenines kompetencijas. Juliaus Janonio gimnazijos informatikos mokytojos Nijolės Bružaitės parengtos mokinės supažindino su eTwinning projekto „Where Tradition Meets Modernity” veiklomis, kurių pagrindinis akcentas – lietuvių liaudies rūbai, raštai ir tradicijos. Tai unikali galimybė pamatyti, kaip tautinis paveldas gali įkvėpti jaunąją kartą kurti naujai ir savitai. Konferencijoje įsitikinome, kad šiuolaikiniame pasaulyje skaitmeninės technologijos atveria neribotas galimybes verslumui. Šiaulių Didždvario gimnazijos pranešėjai – II g kl. mokiniai Domantas Kanevskiy ir Rapolas Riškus, kuriems padėjo pasiruošti fizikos, chemijos mokytojos Rima Valčiukienė ir Virginija Savickaitė, – kalbėjo apie mini šaldytuvo prototipo gaminimą ir išbandymą bei jo veikimo efektyvumą, pristatė sukurtą mechaninę vandens pompą, pagamintą iš antrinių žaliavų. Verslumą, kaip svarbų gebėjimą realizuoti save, akcentavo ir Gegužių progimnazijos mokiniai. Informatikos mokytoja Jovita Petrauskienė kartu su mokiniais pristatė modernėjančią Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnaziją ir ilgalaikį projektą, kuriame naudojami įvairūs skaitmeniniai įrankiai: 3D modeliavimo programa „Blender“, animacijos kūrimo „Wick Editor“ bei vaizdo montažo programa „Clipchamp“. Su skaitmenine mokymo platforma „Elicejus“ 9–10 klasių matematikos pamokose, leidžiančia diferencijuoti mokymą, sekti mokinių pažangą ir efektyviai ruoštis atsiskaitymams bei egzaminams, supažindino Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos mokytojas metodininkas Giedrius Žemaitis, o tos pačios mokyklos chemijos ir biologijos mokytojos Jurgita Gerulskienė ir Jolita Višinskienė dalijosi mokinių atradimais, tyrinėjant tvarumo ir ekologijos svarbą. Informatikos mokytoja metodininkė Irma Jančauskienė aptarė, kaip ,,Romuvos“ gimnazijoje inovatyviai ir prasmingai integruoja įrankį – „Nearpod“.
Konferencijoje dalyvavo didelis būrys mokinių ir mokytojų iš ,,Romuvos“ progimnazijos. Skaitmeninio verslumo ugdymo projektą pristatė informatikos mokytoja metodininkė Rita Nemanienė ir technologijų mokytoja Asta Venskienė. Jaunieji tyrėjai pristatė tarpdisciplinines STEAM veiklas, jungiančias matematiką, biologiją, chemiją ir gamtos mokslus, o mokytojos, remiantis realiais pavyzdžiais iš ugdymo proceso, patvirtino, kaip taikant skaitmenines priemones, tiriamuosius metodus ir projektinį mokymąsi galima kurti įtraukią, mokiniams prasmingą ugdymo aplinką. Mažieji dalyviai pasakojo apie patirtis ir pasiekimus FIRST® LEGO® League (FLL) varžybose. Mokyklos logopedė Dalia Ralytė atskleidė, kiek galimybių turi programos Wordwall taikymas specialiųjų poreikių mokinių kalbinių gebėjimų ugdymui. Istorijos mokytoja Vitalija Šukienė nagrinėjo „Canva“ įrankio integracijos įvairovę į mokymą(si) ir mokinių aktyvumo skatinimą. Lietuvių kalbos mokytoja Edita Čerapienė pristatė komiksų kūrimo platformas: ,,Storyboart That“, ,,Make Beliefs Comix“, „Midjourney“. Taikoma Curipod programa labai padeda anglų kalbos mokytojai Jovitai Rubienei įtraukti mokinius į pamokos veiklas. Daug dėmesio tiek mokiniai, tiek mokytojai skyrė dirbtinio intelekto panaudojimui mokymosi idėjų įgyvendinimui.
Tokie mokytojų ir mokinių gerosios patirties pavyzdžiai yra itin reikalingi, prasmingi ir vertingi, siekiant ugdymo procesą paversti šiuolaikišku, įtraukiančiu ir įdomiu šiandienos vaikams. Tad kurkime, bandykime, nebijokime klysti – juk būtent taip gimsta sėkmės istorijos. O ateičiai turime ruoštis jau šiandien.

Mokytojos Rita Nemanienė ir Gitana Kovaliovienė