2025 m. birželio 4–9 dienomis mūsų ugdymo įstaigos pedagogų bendruomenė dalyvavo metodinėje nuotolinių pamokų stebėjimo savaitėje „Augame kartu: reflektuojame, dalijamės, tobulėjame“, kurios metu mokytojai turėjo galimybę stebėti kolegių vedamas pamokas, reflektuoti ir dalintis gerąja patirtimi. Ši savaitė tapo ne tik žinių, bet ir įkvėpimo šaltiniu – tikru profesinio augimo tiltu.
Savaitė prasidėjo aktyviai – pradinio ugdymo mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė 4 klasės mokiniams vedė fizinio ugdymo pamoką „Komandiniai žaidimai“, kurioje svarbiausiu akcentu tapo bendradarbiavimas ir judėjimo džiaugsmas. Vaikai mokėsi pasitikėti vieni kitais, veikti kaip komanda, o kartu ugdėsi fizinį raštingumą.
Istorinę ir technologinę dimensiją sujungė vyr. mokytojos Daivos Popovienės integruota pamoka „Lietuvos valstybingumo kelias“, kurioje 3 klasės mokiniai tyrinėjo svarbiausius šalies istorijos momentus, pasitelkdami šiuolaikines skaitmenines priemones, kurdami pristatymus, minčių žemėlapius ir laikraščio iškarpas.
Mažesnieji mokiniai taip pat neliko nuošalyje – 2 klasės vaikams pradinio ugdymo vyr. mokytoja Žaneta Mickevičienė kartu su šokio mokytoja Daiva Riškiene pristatė netradicinę integruotą pamoką „Naminiai ir laukiniai gyvūnai“, kurioje gyvūnų pasaulis buvo atskleistas per gamtos mokslų pažinimą ir kūno judesį. Šokis čia virto pažinimo įrankiu, leidusiu vaikams gilintis į temą visomis prasmėmis.
Trečiokai su pradinio ugdymo mokytoja metodininke Laura Palivoniene tyrinėjo save – pamokoje „Mano kūnas – stebuklinga mašina“ mokiniai gilinosi į žmogaus organizmo veiklą, atrado, kaip visos kūno sistemos darniai funkcionuoja tarsi mechanizmas, eksperimentavo, skaičiavo, matavo ir vizualizavo mokymosi procesą naudodami STEAM metodus.
Savaitėje aktyviai dalyvavo ir priešmokyklinukai – mokytoja metodininkė Asta Urbonė veikloje „STEAMUKŲ tyrinėjimai“ kvietė vaikus tyrinėti medžiagas, atlikti paprastus bandymus, stebėti reiškinius. Tuo tarpu vyr. mokytoja Erika Steponaitienė veikloje „Kodėl smagu, kai aplink švaru“ ugdė vaikų aplinkosauginius įgūdžius, mokė rūšiuoti atliekas, rūpintis aplinka bei skatino ekologinį mąstymą nuo pat mažens.
Pamokos tęsėsi su 4 klasės mokytoja metodininke Angele Lauciene, kuri integruotoje pamokoje „Baltijos gintaras, jo atsiradimas ir svarba“ kvietė vaikus į pažintinę ir kūrybinę kelionę – nuo gintaro kilmės istorijos iki meninio jo vaizdavimo dailės priemonėmis.
Savaitę vainikavo integruota STREAM veikla „Be sienų!“, kurią vedė mokytoja Viktorija Krivickaitė. Ši veikla tapo puikiu pavyzdžiu, kaip galima jungti mokslą, technologijas, inžineriją, meną ir matematiką į vieną vientisą ir prasmingą ugdymo procesą, skatinantį vaikų kritinį mąstymą ir problemų sprendimą.
Paskutinę savaitės dieną vyko refleksijos sesija, kurios metu mokytojai dalinosi įžvalgomis, aptarė stebėtų pamokų stipriąsias puses, diskutavo apie integruoto ugdymo naudą, taikomus metodus, priemones bei mokinių įsitraukimą. Refleksijos metu išryškėjo ne tik pedagoginis profesionalumas, bet ir bendruomenės stiprybė – noras mokytis vieniems iš kitų, augti kartu, dalintis patirtimis ir ieškoti inovatyvių sprendimų kasdieniam ugdymo procesui.
Ši savaitė dar kartą patvirtino – mokytojo kelias yra nuolatinis augimas. Ačiū visoms kolegėms už pasidalinimą, drąsą ir įkvėpimą.
Metodinės savaitės organizatorė Laura Palivonienė