(Tęsiamas ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU projektas „ESMES“ (Nr. 101175374))
6a klasės mokiniai išsiruošė į pažintinę kelionę po Europos Sąjungą, tačiau šį kartą – koordinačių plokštumoje!
Integruotoje matematikos pamokoje mokiniai ne tik kartojo, kaip žymėti taškus koordinačių plokštumoje, bet ir tyrinėjo Europos žemėlapį, pažindami mūsų žemyno šalis bei jų sostines, aiškindamiesi kaimynines šalis, valstybės teritorinius ir geografinius ypatumus.
Pamokos metu mokiniai dirbo su milimetriniame popieriuje spausdintu Europos Sąjungos šalių žemėlapiu, kuriame žymėjo sostinių taškus pagal trumpą, kelių svarbiausių faktų santrauką apie kiekvieną šalį. Vėliau sujungė penkių pasirinktų šalių sostines atkarpomis ir nustatė, kokia geometrinė figūra susiformavo koordinačių plokštumoje. Išmatavę atstumus, apskaičiavo gautos figūros perimetrą, nustatė žemėlapio mastelį. Po praktinio darbo mokiniai aptarė, ką bendra turi Europos Sąjungos valstybės ir kaip matematika gali būti puikus būdas keliauti bei pažinti pasaulį. Žinias apie šalių išsidėstimą įtvirtino dėliodami Europos Sąjungos žemėlapio dėlionę.
Pamoka skatino matematinį mąstymą, kūrybiškumą, domėjimąsi Europa ir ugdė erdvinį suvokimą bei pilietiškumo kompetencijas.
Mokiniai atrado, kad keliauti galima ne tik žemėlapyje, bet ir matematikos pasaulyje – per taškus, koordinates ir geometrines figūras!
Matematikos mokytoja Daiva Lukšienė