informacija gestų kalba INFORMACIJA LENGVAI SUPRANTAMA KALBA

PIRMOKŲ PROJEKTAS „AUGALAI PAVASARĮ“

Paskelbta: Penktadienis, 19 gegužės 2023

1c klasės mokiniai, džiaugdamiesi atbudusia gamta, vykdo ilgalaikį projektą „Augalai pavasarį“. Projekto metu pirmokai nutarė pasidomėti, kokie požymiai rodo, jog augalas - gyvas, kokią įtaką augalams turi šviesa, šiluma, oras, vanduo. Patyrinėję dirvožemio sudėtį, į pasirinktas talpas pasodino pupas, bulves, pasėjo žolę. Vaikai stebėjo ir fiksavo augalų dygimą, augimą skirtingomis sąlygomis. Atlikdami eksperimentus, įsitikino, jog augalas - gyvas. Jis, kaip ir žmogus, kvėpuoja, maitinasi. Lygindami šviesoje ir tamsoje, šiltoje ir vėsesnėje aplinkoje augusių augalų dydį, išvaizdą, suprato, jog augalui reikia šviesos ir šilumos. Pamatė, jog augalų gyvybingumą rodo ir jų gebėjimas „judėti“ link saulės.

VDM grupės užsiėmime susipažinę su pasaka apie kiaulpienę, surado ją pievelėje, lygino žiedyną su saulute, stebėjo žiedyno pasikeitimą sėkloms bręstant, aptarė kiaulpienių dauginimosi ypatumus. Sužinojo, kad ją labai vertino mūsų senoliai - ji gali būti ne tik vaistas, bet ir maistas.

Stebėdami progimnazijos kieme medžių, krūmų bei gėlių pumpurų brinkimą, jų sprogimą, pirmųjų lapelių ir žiedų pasirodymą, vaikai prisiminė pavasarį pražystančius pirmuosius augalus, jų ieškojo mokyklos aplinkoje, aptarė panašumus ir skirtumus. Jaunieji tyrinėtojai diskutavo, kuo jų mažos rankos gali prisidėti, kad pavasarinis augalų grožis visus džiugintų kuo ilgiau. Įgytą patirtį pirmokėliai taikė atlikdami kūrybinius darbelius.

Romuviečiai, vykdydami ilgalaikius projektus, mokosi fiksuoti pastebėjimus, vertinti pokyčius. Tyrinėjimų ir eksperimentavimo dėka mokiniai lavina savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, uoslę ir kt., kaupia patirtį, mokosi kritiškai mąstyti, spręsti problemas, lengviau įsisavina mokomąją medžiagą, geriau suvokia supantį pasaulį.

Mokytojos G. Kančelskytė, D. Popovienė

Monday the 17th - Romuva.

Pagalbos su negalia iškvietimas