SEMINARAS ŠIAULIŲ MIESTO PRADINIŲ KLASIŲ MOKYTOJAMS
Šiuolaikinė visuomenė bei šiuolaikinis mokinys yra informacinių technologijų (IT) apsuptyje: išmanieji robotai, išmanios svarstyklės, laikrodžiai, termometrai ir net išmanieji automobiliai. Vaikai labai smalsūs ir imlūs aplink esančioms technologijoms. Mokytojui tikslingai naudojant IT priemones, vaikai gali tapti aktyviais veikėjais, išradėjais, kurie ne tik naudosis, bet ir patys kurs naujas technologijas. Nors skaitmeninės priemonės negali būti naudojamos kaip pagrindinės klasėje vykdomos veiklos, įgyjamos patirties ir mokomosios medžiagos pakaitalas, bet tikslingai integruotos į ugdymo procesą, jos gali būti naudingos.
Nauji mokso metai įneš naujovių į kasdieninį ugdymo turinį. UT atnaujinimo tikslas – užtikrinti aukštesnę ugdymo kokybę. Birželio 20 d. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja Laura Palivonienė bei informatikos mokytoja metodininkė Rita Nemanienė kartu su Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centru organizavo seminarą „Atnaujintos informatikos bendrojo ugdymo programos integravimas pradinio ugdymo pamokose“ skirtą Šiaulių miesto pradinio ugdymo mokytojams. Seminaro metu mokytojams buvo pristatyta atnaujinta informatikos bendroji ugdymo programa pradiniame ugdyme. Mokytojai susipažino su programos turiniu, integravimo galimybėmis pradinio ugdymo pamokose, pasiekimų sritimis ir pasiekimų vertinimais. Dalyviai išbandė informatikos bendrojo ugdymo programoje pateiktas aplikacijas: autodraw.com, sketch.io, genially.com, slido.com ir kitas. Aptarė informatinio mąstymo pritaikymo galimybes, reflektavo kuriose pamokose galėtų jas taikyti. Daug dėmesio seminaro metu sulaukė ir praktinės veiklos su VR akiniais. Mokytojai pritaikę pateiktas aplikacijas, jas parsisiuntę į savo mobiliuosius įrenginius galėjo būti pilnaverčiais Virtualios Realybės dalyviais: apžiūrėti kosmosą iš arčiau, vaikščioti po Eliziejaus laukus ir kt. Šia nauja patirtimi buvo pasidalinta po „Erasmus+“ projekto „Skaitmeninis mokytojas – augantis mokinys“ mokymų „Gamification and Active Methodologies in Education“ Ispanijoje, Alikantės mieste.
Seminaras vyko kontaktiniu būdu, todėl pedagogai turėjo puikią galimybę patobulinti jau turimas žinias ir įgyti naujų patirčių. Smagu, kad seminaro pabaigoje, daugelis pedagogų jau žinojo kur panaudos ir įtvirtins įgytus įgūdžius, kaip pritaikys pateiktą turinį pradinio ugdymo pamokose bei kaip naujoves integruos savo organizuojamose veiklose.
Straipsnio autorės:
Pradinio ugdymo mokytoja Laura Palivonienė
Informacinių technologijų mokytoja Rita Nemanienė
Nuotraukos L. Palivonienės ir R. Nemanienės