INTEGRUOTA PAMOKA SALDUVĖS PARKE – „MOKYMASIS GAMTOS APSUPTYJE“
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 3a klasės mokiniai šį rudenį dalyvavo integruotoje pamokoje Salduvės parke, kur buvo apjungtos pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos ir matematikos pamokos. Mokiniai, keliaudami pažintiniu taku, atliko įvairias užduotis, kurios skatino atidžiau stebėti aplinką, suvokti gamtos dėsnius ir reiškinius. Jie tyrinėjo rudens ženklus gamtoje: medžių lapus, pirmosios šalnos poveikį augmenijai, aptarė gamtos pokyčius metų laikams bėgant. Pamokoje lietuvių kalba mokiniai kūrė vaizdingus posakius, tokius kaip: „beržai tviska lyg auksiniai“, „einame lapų kilimu“, „lapai nubalinti pirmąja šalna“, „vėjas švilpauja“. Tai lavino jų kūrybiškumą bei padėjo geriau suprasti poetinės kalbos grožį. Matematikos užduotis skatino mokinius skaičiuoti žingsnius, siekiant 10 000 žingsnių tikslo, taip pabrėžiant matematikos reikšmę kasdienėje veikloje. Integruota pamoka suteikė vaikams naujų žinių ir džiaugsmo, padėjo suprasti, kad mokytis galima įvairiose aplinkose, o gamta tapo puikia mokytoja.
Baigiantis pamokai mokiniai grįžo į mokyklą praturtinti naujomis žiniomis ir su šypsenomis veiduose. Jie suprato, kad mokymasis gali būti ne tik veiksmingas, bet ir smagus, ypač kai jis vyksta gamtos apsuptyje. Tai puikus pavyzdys, kaip integruotos pamokos padeda ugdyti ne tik akademines žinias, bet ir kūrybiškumą, bendradarbiavimą bei fizinį aktyvumą.
Mokytoja Laura Palivonienė