informacija gestų kalba INFORMACIJA LENGVAI SUPRANTAMA KALBA

MOKYMO PATIRTIS ITALIJOJE: KULTŪRINĖ INTEGRACIJA IR ĮTRAUKTIS

Paskelbta: Ketvirtadienis, 07 lapkričio 2024

Mokyti Italijos mokinius? Bendradarbiauti su Italijos kolegomis mokytojais? Taip, be abejonės! Kodėl? Tam yra keletas svarbių priežasčių. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje vykdomas “Erasmus+“ projektas, kurio pagrindinis tikslas – stiprinti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas, siekiant kurti inovatyvią ir šiuolaikišką ugdymo aplinką. Projekto metu itin svarbu sukurti ir įdiegti įtraukiojo ugdymo modelį progimnazijoje. Italijos švietimo sistema turi gilias įtraukiojo ugdymo tradicijas, siekiančias 1970-uosius metus, ir daug investuoja į įtraukties plėtrą bei žmogiškuosius išteklius. Taip pat reikšmingas Italijos socialinis ir kultūrinis kontekstas, kuriame nuo ankstyvos vaikystės skatinama priimti kitus ir gerbti kitoniškumą.
Anglų kalbos mokytoja Gitana Petrušienė dalyvavo trijų savaičių trukmės “Erasmus+“ projekto mobilume Italijos Ortonos miesto Instituto Comprensivo “Francesco Paolo Tosti“ mokykloje. Mokytoja vedė pamokas mokiniams, tobulino savo profesinius gebėjimus ir mokėsi integruoti inovacijas, skatinančias motyvuotos, kūrybiškos ir nuolat tobulėjančios asmenybės ugdymą. Ji taip pat gilinosi į įtraukties praktiką, kuri vis dar kelia nemažai iššūkių Lietuvos švietimo sistemoje. Italijos mokyklų materialioji bazė nėra tokia gera kaip Lietuvos mokyklų ir dažnai netgi mokymosi patalpos nėra taip gerai pritaikytos kaip Lietuvoje, tačiau Italijos mokyklos gali lygiuotis su Švedijos mokyklomis įtraukties srityje. Kas trečias mokytojas Italijoje yra išklausęs specialiojo ugdymo poreikių kursus, o kas penktas – diplomuotas specialistas šioje srityje. Net 99 procentai SUP mokinių yra įtraukti į bendrojo ugdymo mokyklas. Kaip vyksta įtrauktis? Ji įgyvendinama remiantis „Metiniu įtraukties planu“, sudaromu pagal kiekvieno mokinio diagnozės pažymą ir apimant visą mokyklos bendruomenę. Klasėse kartu dirba dalyko mokytojas ir dažniausiai du pagalbiniai SUP mokytojų komandos nariai – vienas diplomuotas specialistas bei mokytojas asistentas, išklausęs specialiuosius kursus. Jeigu klasėje yra vienas SUP mokinys, joje gali būti ne daugiau nei 20 mokinių, o maksimalus mokinių skaičius toje klasėje mažinamas atsižvelgiant į papildomų SUP mokinių skaičių. Pagrindinė misija ir tikslas ugdant SUP mokinius Italijoje – įgalinti juos gyventi tarp kitų žmonių ir skatinti visuomenę priimti kitokį žmogų. Įtraukiojo ugdymo pagrindą sudaro pozityvios vertybinės nuostatos, mokytojų pasirengimas, dalykinės ir socialinės kompetencijos, gebėjimas dirbti komandoje bei bendradarbiauti. Mokymo Italijoje metu įgytomis plataus spektro kompetencijomis mokytoja Gitana Petrušienė dalinsis su progimnazijos, Lietuvos ir Europos kolegomis. Šios patirtys padės efektyviau siekti kokybiško įtraukaus ugdymo tikslų.
“Erasmus+“ projektas Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje skatina pedagogus augti ir adaptuotis prie nuolat kintančių ugdymo poreikių, lavinant praktinius gebėjimus įgyjant tarptautinę patirtį. Bendradarbiaujant su Europos kolegomis, įgytos kompetencijos padės kurti patrauklią, kūrybingumą ir kritinį mąstymą skatinančią įtraukiąją mokymosi aplinką.

Mokytoja Gitana Petrušienė

Saturday the 7th - Romuva.

Pagalbos su negalia iškvietimas