KINTANČIOS POPULIACIJOS DYDŽIO MODELIAVIMAS
Aštuntokai biologijos pamokose prisiminę, kas yra populiacija, ir sužinoję, kad populiaciją galima apibūdinti dydžiu (gausumu) ir tankiu, išsiaiškino, kad populiacijos dydžiui ir tankiui įtakos turi negyvosios ir gyvosios gamtos veiksniai bei žmogaus poveikis gyviesiems organizmams ir jų buveinėms. O matematikos modulio pamokose šias žinias pritaikė praktiškai modeliuodami kintančios populiacijos dydį. Tam reikėjo įsivaizduoti, kad naujoje teritorijoje apsigyveno 10 vienos rūšies organizmų ir sumodeliuoti, kaip pakis populiacijos dydis per 10 metų.
Praktiniai veiklai atlikti buvo reikalingas virtualusis kauliukas ir kauliuko akių reikšmės (1 – pridėti 6 individus; 2 – pridėti 4 individus; 3 – palikti tiek individų, kiek jų buvo prieš pasidauginant; 4 – atimti 4 individus; 5 – atimti 6 individus; 6 – palikti 2 individus). Mokiniai kauliuką metė 10 kartų ir turėjo nepamiršti, kad pirmiausia turimą individų skaičių reikia dauginti iš 2, nes vyksta dauginimasis. Visus gautus rezultatus aštuntokai surašė į lentelę, o po to, remdamiesi duomenimis, nubraižė grafikus, vaizduojančius, kaip per 10 metų kito populiacijų dydžiai. Grupelėse aptarė praktinę veiklą ir sužinojo, kiek populiacijų išnyko, ar rūšiai grėsė išnykimas.
Biologijos mokytoja Sonata Puidokienė ir matematikos mokytoja Daiva Lukšienė