ŠEŠTOKAI ATRANDA ROMŲ ISTORIJĄ: NUO LIETUVOS IKI EUROPOS SĄJUNGOS
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 10 mokytojų dalyvauja ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU projekte “ESMES“, kurieme dalyvaujantys pedagogai integruoja Europos Sąjungos temas į savo mokomąjį dalyką, siekdami ugdyti mokinių supratimą apie ES vertybes, struktūrą, politiką ir kultūrinę įvairovę.
Sausio 30 d. 6c ir sausio 31 d. 6d klasių mokiniai turėjo integruotą istorijos pamoką, kurios metu gilinosi į romų tautos istoriją, kultūrą ir jos svarbą ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Pamoka ne tik suteikė žinių apie romų kilmę, tradicinius jų simbolius, muziką bei papročius, bet ir paskatino mokinius apmąstyti tolerancijos bei įvairių kultūrų svarbą šiuolaikinėje visuomenėje. Šeštokai turėjo pamąstyti apie stereotipus, susijusius su romų bendruomene, ir tai, kaip jie gali prisidėti prie tolerantiškesnės visuomenės kūrimo. Mokiniai sužinojo, kad Europos Sąjunga aktyviai siekia skatinti romų bendruomenės įtrauktį, kovoti su diskriminacija ir kurti lygias galimybes visiems. Analizuodami ir pildydami romų paplitimo Europos politiniame žemėlapyje duomenis, šeštokai pakartojo ir Europos Sąjungos valstybių geografiją. Tai buvo puiki proga ne tik geriau suprasti romų bendruomenės paplitimą, bet ir pagilinti savo žinias apie Europos Sąjungą bei jos šalis nares.
Istorijos mokytoja Diana Norkaitienė