ŠVIETIMAS DIGITAL AMŽIUJE: IKT SPALVOS MOKYMOSI PALETĖJE
Technologinio ugdymo kaita ir poreikis taikyti informacines komunikacines technologijas (toliau – IKT) sparčiai keičiasi visame pasaulyje, išmanieji telefonai ir kiti išmanūs mobilieji įrenginiai tapo integralia vaikų ir jaunuolių gyvenimo dalimi. Atsižvelgiant į technologijų pažangą ir kasdienį jų naudojimą, keičiamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimo metodai. Balandžio 1 - 5 dienomis, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos dalyvavo ERASMUS+ programos kvalifikacijos kėlimo kursuose “ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity“, Nicoje, Prancūzijoje. Tarptautiniai mobilumo kursai organizuojami plačiai žinomos organizacijos www.teacheracademy.eu. Progimnazijos mokytojos L. Palivonienė, R. Nemanienė, D. Lukšienė ir S. Puidokienė tobulino ir gilino žinias inovatyvių įrankių pasirinkimo, jų pritaikymo klasėje, kūrybiško jų panaudojimo pamokoje galimybėmis, įtraukiant specialiųjų poreikių mokinius į ugdymo bei bendradarbiavimo procesus. Kursuose buvo aptariamos naujos skaitmenizacijos sąvokos: skaitmeninis pilietis, skaitmeninė pilietybė, skaitmeninė pagarba ir etiketas. Šios sąvokos būtinos šiuolaikiniam augančiam piliečiui. Kursas buvo skirtas mokytojams, kurie nori praturtinti savo žinias ir tobulinti įgūdžius naudojantis informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) priemonėmis klasėje. Įgytos žinios progimnazijos mokytojus įkvėpė į savo pamokas įtraukti žiniatinklio sprendimus, skatinančius mokinių kritinį mokymąsi, bendradarbiavimą ir kūrybiškumą įvairiose srityse. Kurso metu dalyviai dalyvavo praktinėse veiklose, kuriose buvo nagrinėjama, kaip taikyti modelius, kurie skatina efektyvų IKT integravimą į mokymo procesą. Mokytojai buvo supažindinami, kaip įtraukti technologijas į pamokų planus, kad mokymas taptų efektyvesnis ir produktyvesnis, kurti ir tvarkyti mokymosi turinį naudojantis įvairiais įrankiais, svetainėmis ir paieškos sistemomis.
Tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose mokytojos dalyvauja pagal vykdomos Erasmus+ akreditacijos programą.
Straipsnio aut. L. Palivonienė, R. Nemanienė, D. Lukšienė ir S. Puidokienė
TYRIMAS „KADA MOKYTOJAI BŪNA LAIMINGI?“
3b ir 3c klasių mokiniai atliko tyrimą „Kada mokytojai būna laimingi?“ Tyrimą atliko etikos pamokas lankantys mokiniai. Jie paprašė nurodyti, kokios yra mokytojų laimės priežastys. Apklausoje dalyvavo ne tik „Romuvos“ progimnazijos mokytojai, bet ir lengvosios atletikos treneriai, muzikos mokyklų mokytojai, šokių kolektyvų vadovai. Keletas vaikų apklausė net savo tėvus, nes jie taip pat yra mokytojai. Dažniausiai mokytojai nurodė, kad yra laimingi, kai mokiniai patiria sėkmę, kai pasiektas rezultatas džiugina pačius vaikus, kai vaikai stengiasi geriau pašokti, padainuoti, pagroti. Mokytojai įvardino, kad jų nuotaiką įtakoja ir mokinių elgesys. Mokytojų laimės pojūtis stipresnis, kai vaikai laikosi susitarimų ir darniai dirba pamokoje. Keletas mokytojų nurodė, kad mokytojai laimingi, kad gali dirbti su mokiniais ir juos kažko išmokyti.
Mokiniai apklausos rezultatus užrašė ant įvairiausių formų ir spalvų figūrų ir suklijavo jas visas ant didelio plakato. Apibendrindami savo tyrimą mokiniai rezultatus susistemino ir nubraižė diagramas.
Projekto pradžioje nedrąsūs vaikai vėliau ėmė labiau pasitikėti savimi, drąsiai aiškinosi, konsultavosi, kaip atlikti tyrimą iki galo, apklausė daugiau mokytojų nei buvo numatę tyrimo pradžioje.
Projektas padėjo mokiniams suprasti, kokie yra mokytojų laimės šaltiniai ir kaip jie gali prisidėti prie šios laimės. Taip pat jie patys įgyvo kompetencijų, kurias galės pritaikyti ir kitose veiklose ar mokymosi situacijose. Tyrimo rezultatai buvo labai naudingi ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, kurie galės įvertinti savo geros emocinės savijautos priežastis iš kitos perspektyvos ir galbūt keisti savo veiklą remdamiesi šiais rezultatais. Tai buvo puikus projektas, kuris leido mokiniams ugdyti ne tik akademines žinias, bet ir komunikavimo, kūrybiškumo, socialinę, emocinę bei sveikos gyvensenos kompetencijas.
3b ir 3c klasės etikos mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
NETRADICINĖ GAMTOS MOKSLŲ PAMOKA
Kalbėdami apie Lietuvos kraštovaizdį, trečiokai mokėsi skaityti žemėlapius. Aiškinosi visus ženklus, braižė patys žemėlapius. Išmoktas žinias vaikai kūrybiškai pritaikė praktikoje ir pagal planą atkūrė mokyklos maketą.
Trečiokai dirbo komandomis. Kiekvienoje komandoje išryškėjo lyderis, kuris ne tik ėmėsi žemėlapių skaitymo pirmasis, bet ir sukosi visos veiklos centre. Vaikai tyrinėjo žemėlapius, kad kuo tiksliau atkurtų mokyklos pastatą, stadioną, žaidimų aikšteles ir net medžius. Dirbant komandoje teko išmokti susitarti, pasiskirstyti atsakomybėmis, atrasti bendrų kompromisų, o jei reikia, kreiptis pagalbos. Vaikų veikla buvo pagrįsta ne tik kūrybiškumu, bet ir ryžtu. Rezultatai nustebino visus. Šis projektas parodė, kad netradiciniai mokymosi būdai gali sąlygoti nepaprastus rezultatus.
3b klasės mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
VELYKINĖS DIRBTUVĖLĖS
Velykos yra vienas iš smagiausių pavasario švenčių, kur įvairios šeimos gali dalyvauti kartu ir kurti šventinę nuotaiką. Vaikams ypač patinka dalyvauti šių švenčių renginiuose ir gaminti savo rankų darbo dekoracijas.
Šį kartą vaikai, dalyvaudami „Žaliojo taško“ edukacijoje, gamino velykines višteles. Tausodami savo gamtą, mokiniai naudojo antrines žaliavas: popierinius maišelius, spalvoto popieriaus atraižas. Trečiokai lankstė, kirpo, klijavo, dekoravo flomasteriais savo vištelę.
Dekoracijų gamyba leidžia vaikams išreikšti savo kūrybiškumą. Tai suteikė daug džiaugsmo ir šventės tapo dar laukiamesnės.
3b klasės mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
JUDĖJIMAS - SVEIKATOS IR LAIMĖS PAGRINDAS
Kad žmogus būtų laimingas, jam nuolat reikia judėti. Vaikui tai ypač svarbu. Bendradarbiaujant su Šiaulių teniso akademija, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos trečiokai ir ketvirtokai turi galimybę sportuoti profesionalioje aplinkoje. Pradinukai ne tik mokosi rakete atmušti teniso kamuolį, mokosi jį sekti, bet ir žaidžia įvairius judriuosius žaidimus. Ugdoma ne tik vaikų fizinė ištvermė, bet ir vikrumas, lankstumas, dėmesingumas. Kelionė pėsčiomis į sporto salę ir atgal ragina stebėti gamtą, grūdina organizmą. Mokiniai raginami stebėti savo nuotaikos pokyčius prieš pasivaikščiojimą, sporto pamokas ir po jo. Kartu su mokytojomis mokiniai aptaria savijautos pokyčius, įvardija aktyvaus gyvenimo būdo įtaką geresnei savijautai.
4a klasės mokytoja Valerija Akramienė ir 3b klasės mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė
Daugiau straipsnių...
- VIRTUALI PARODA „PIRMIEJI PAVASARIO ŽIEDAI“
- TREČIOKŲ PROJEKTAS „GEDIMINO PILIES BOKŠTAS“
- NUO IDĖJOS IKI PAMOKOS - PRAKTINIAI PATARIMAI
- PASIRUOŠIMAS VELYKŲ ŠVENTEI - ĮDOMUS, ĮTRAUKIANTIS IR PASLAPTINGAS
- SKAITMENINIS, AUGANTIS, MOTYVUOTAS MOKINYS ŠIUOLAIKINĖJE MOKYKLOJE
- 1B VDM GELEŽINKELIO MUZIEJUJE
- ATVIRA NUOTOLINĖ PAMOKA „VIENA DIENA GRAIKIJOJE“
- „ŠIANDIEN AŠ AKTORIUS!“
- ŠIAULIŲ MIESTO MOKINIŲ VOKIŠKOS DAINOS KONKURSAS „VOKIŠKA DAINA - 2024“
- KALBA, TRADICIJOS IR PAPROČIAI
- ETNOKULTŪRA. KIAUŠINIŲ MARGINIMAS VAŠKU.
- VIKTORINA „AŠ - SĄMONINGAS PILIETIS!“
- KALBA, TRADICIJOS IR PAPROČIAI
- PROFESINIS VEIKLINIMAS UAB „VONIN“
- ŠIAULIŲ VYSKUPIJOS JAUNIMO DIENA „BŪK TVIRTAS“
- RESPUBLIKINĖ PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KONFERENCIJA „SMART VAIKAI - 2“
- EDUKACIJA TECHNINĖS KŪRYBOS CENTRE
- TARPTAUTINIS MATEMATIKOS KONKURSAS „KENGŪRA“
- LAIKAS KREPŠINIO VARŽYBOSE
- TARPTAUTINIS PROJEKTAS „PAMATYK, PASĖK, PARAGAUK“