Integruota istorijos, dailės ir anglų kalbos muziejinė pamoka 5b klasei

Spalio 23 d. 5b klasės mokiniai dalyvavo ypatingoje, muziejuje vykusioje integruotoje pamokoje, kurioje istorija, dailė ir anglų kalba susijungė į vieną kūrybinį procesą.

Pamokos tema – „Šeimos istorijos pėdsakais“.

Mokiniai susipažino su Venclauskių šeimos genealogija, genealoginių šaltinių pavyzdžiais, išsiaiškino, kaip galima savo šeimos istoriją sieti su Lietuvos ir Europos istorijos įvykiais. Pamokos metu penktokai pristatė savo šeimos senas fotografijas, pasakojo ir parodė atsineštus ypatingus daiktus, perduodamus iš kartos į kartą, dalijosi prisiminimais ir šeimos istorijomis. Šie asmeniniai pasakojimai padėjo geriau suvokti, kad kiekvienos šeimos istorija yra tautos ir valstybės istorijos dalis. Kūrybinėje dalyje mokiniai ant balto popieriaus braižė savo giminės medžius, mokydamiesi dailės išraiškos priemonių pagalba vaizduoti giminystės ryšius, anglų kalba pristatė savo genealoginius medžius, mokėsi įvardinti šeimos narius ir laikotarpius, kuriuose jie gyveno.

Ši integruota pamoka ugdė mokinių istorinį sąmoningumą – šeimos istorijos ryšį su tautos istorija, taip pat estetinį suvokimą – dailės raiškos priemonių naudojimą kuriant genealoginį medį,
kalbinius anglų klabos įgūdžius – gebėjimą pristatyti savo kūrinį anglų kalba bei kritinį mąstymą – gebėjimą sieti faktus, laikotarpius ir šeimos istorijos fragmentus.

Tokios pamokos skatina mokinius pažinti savo šaknis, kurti ir mąstyti kūrybiškai, suvokti, kad šeimos istorija – tai gyvas Lietuvos kultūros ir meno audinys. 

Istorijos mokytoja Diana ir dailės mokytoja Asta