Patirtimi grįstas mokymasis – galimybė kiekvienam vaikui atskleisti savo potencialą

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytoja Viktorija Krivickaitė vedė seminarą, skirtą Lietuvos pedagogams, dirbantiems pagal tautinių mažumų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas. Šis seminaras, trukęs 3 akademines valandas, buvo orientuotas į gabių vaikų ugdymo ypatumus, švietimo pagalbos svarbą ir patyriminių erdvių kūrimą integruotose SREAM veiklose.
Renginio metu dalyviai gilinosi į inovatyvius ugdymo metodus bei ieškojo atsakymų, kaip padėti kiekvienam vaikui, turinčiam išskirtinių gebėjimų, augti ir tobulėti. Akcentuota, kad gabiems vaikams ypač svarbu kurti mokymosi aplinkas, kuriose jie galėtų laisvai reikšti kūrybiškumą, eksperimentuoti ir priimti sprendimus. Teorinės žinios buvo derinamos su praktiniu metodų taikymu, skatinant pedagogus tobulinti mąstymo ir problemų sprendimo gebėjimų ugdymą.
Seminaro metu buvo pristatyta ir gerąja patirtimi pasidalinta iš dalyvavimo Erasmus+ programos mobilumo projekte 2024-1-LT01-KA121-SCH-000226606, vykusiame Italijoje, Bario mieste. Šio vizito tema buvo – darbas su ypač gabiais, talentingais mokiniais ir jų potencialo atskleidimas per šiuolaikiškus ugdymo metodus. Įgytos žinios ir metodiniai sprendimai buvo tiesiogiai integruoti į seminaro turinį, taip stiprinant dalyvių kompetencijas ir prisidedant prie jų profesinio augimo.
Diskusijose ypatingai pabrėžta individualaus požiūrio ir švietimo pagalbos reikšmė, siekiant atliepti kiekvieno vaiko stipriąsias puses ir ugdymo poreikius. Šis seminaras tapo svarbia platforma pedagogų bendradarbiavimui, dalijimuisi patirtimi bei inovatyvių sprendimų paieškai. Tokie kvalifikacijos tobulinimo renginiai prisideda prie aukštos kokybės ugdymo užtikrinimo tautinių mažumų ugdymo įstaigose ir padeda pedagogams kurti kūrybišką, įtraukią mokymosi aplinką, kurioje kiekvienas vaikas gali realizuoti savo potencialą.

Mokytoja Viktorija Krivickaitė