PROFESINIO TOBULĖJIMO POPIETĖ LATVIJOJE

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos anglų kalbos mokytojos Jovita Rubienė ir Monika Gaurilčikienė dalyvavo tarptautinėje profesinio tobulėjimo popietėje Latvijoje, kurią organizavo „National Geographic Learning“ mokytoja Charlie Ellis kartu su pedagogais iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos. Šis renginys buvo skirtas mokytojų profesiniam tobulėjimui, metodinės patirties plėtrai ir tarptautinio bendradarbiavimo stiprinimui. Dalyviai turėjo galimybę ne tik klausytis įkvepiančių pranešimų, bet ir aktyviai įsitraukti į praktines veiklas, diskusijas bei refleksijas apie kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymo svarbą šiuolaikinėje mokykloje.
Renginio metu buvo nagrinėjamos dvi aktualios švietimo temos – „Kodėl kūrybiškumas yra toks pat svarbus kaip raštingumas – ir ką dėl to daryti?“ bei „Matomo mąstymo metodikos anglų kalbos pamokose“. Pirmojoje sesijoje buvo aptariama, kaip kūrybiškumas gali prisidėti prie sėkmingo mokymosi proceso ir kaip jis siejasi su kitomis kompetencijomis, tokiomis kaip komunikacija, problemų sprendimas ir kritinis mąstymas. Buvo pristatyti metodai, kurie padeda skatinti mokinių vaizduotę, saviraišką ir gebėjimą atrasti ryšius tarp įvairių mokymosi sričių. Praktinių veiklų metu buvo aptarti konkretūs būdai, kaip kūrybiškumo elementus integruoti į kasdienes pamokas, kaip motyvuoti mokinius eksperimentuoti, drąsiai reikšti savo nuomonę ir kurti savitus mokymosi rezultatus.
Antrojoje dalyje – „Matomo mąstymo metodikos anglų kalbos pamokose“ – buvo analizuojamas mokytojo vaidmens daugiapusiškumas ir atsakomybė ugdant ne tik kalbinius įgūdžius, bet ir mokinių pažintinius, socialinius bei emocinius gebėjimus. Buvo pristatyti metodai, kaip skatinti mokinius savarankiškai mąstyti, formuluoti klausimus, argumentuoti savo nuomonę bei dalyvauti diskusijose. Matomo mąstymo metodikos padeda kurti klasėje atvirą, tyrinėjimui palankią aplinką, kurioje kiekvienas mokinys jaučiasi išgirstas ir vertinamas. Dalyviai turėjo progą praktiškai išbandyti šiuos metodus ir aptarti jų taikymo galimybes savo pamokose, taip pat išsiaiškinti, kaip jie prisideda prie mokinių įsitraukimo ir mokymosi motyvacijos skatinimo.
Renginio pabaigoje vyko mokytojų diskusijų, kurioje pedagogai iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos dalijosi savo patirtimi, sėkmės istorijomis ir metodiniais atradimais. Ši sesija skatino atvirą dialogą, idėjų mainus bei bendradarbiavimą, leidžiantį pažinti skirtingų šalių ugdymo patirtis ir atrasti bendrus iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikiniai mokytojai. Buvo aptarti efektyvūs sprendimai, kaip taikyti inovatyvius mokymo metodus, derinti tradicines ir šiuolaikines strategijas bei stiprinti mokinių motyvaciją mokytis užsienio kalbų.
Dalyvavimas tokiose tarptautinėse profesinio tobulėjimo veiklose yra itin vertingas, nes jos suteikia galimybę plėsti profesinį akiratį, semtis naujų idėjų ir įkvėpimo iš kolegų iš kitų šalių. Tokie renginiai padeda tobulinti mokytojų profesines, dalykines, metodines, kūrybiškumo, refleksijos bei bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Mokytojai įgauna naujų žinių apie šiuolaikines mokymo tendencijas, tvarius ugdymo metodus, kultūrinio sąmoningumo stiprinimą ir inovacijų taikymą ugdymo procese. Be to, tokios patirtys skatina nuolatinį profesinį augimą, stiprina mokytojų motyvaciją bei prisideda prie visos mokyklos bendruomenės tobulėjimo.

Monika Gaurilčikienė