Birželio 11 dieną Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje vyko seminaras pradinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams bei švietimo pagalbos specialistams tema „Skirtingi, bet lygiaverčiai: gabių ir autistiškų mokinių ugdymo žingsniai“. Seminarą vedė dvi lektorės – logopedė metodininkė Dalia Ralytė ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja Edita Puzarienė.
Logopedė Dalia Ralytė pristatė temą „Autistiški mokiniai: pažinimas, galimybės ir iššūkiai“, kurioje išsamiai aptarė autizmo spektro sutrikimo (ASS) pagrindinius bruožus, jų pasireiškimą mokyklinėje aplinkoje bei socialinės komunikacijos ir elgesio ypatumus. Pranešime buvo kalbama apie tai, kaip ASS turintys mokiniai gali skirtingai suvokti pasaulį, kas lemia jų bendravimo ypatumus ir kodėl jiems gali būti sunku prisitaikyti prie tradicinės ugdymo sistemos. Didelis dėmesys buvo skirtas emocinių poreikių supratimui – pabrėžta, kaip svarbu mokytojui gebėti empatiškai įsijausti į autistiško mokinio pasaulį, atpažinti jo emocinę būseną ir kurti palaikančią, saugią mokymosi aplinką. Taip pat buvo analizuojami dažniausiai pasitaikantys mitai ir stereotipai bei pateikti praktiniai metodai, padedantys ASS turintiems vaikams geriau adaptuotis ugdymo procese. Buvo akcentuota, kad mokytojo supratingumas, lankstumas ir gebėjimas kurti struktūruotą, bet jautrią aplinką – vieni svarbiausių veiksnių sėkmingam šių mokinių ugdymui.
Pradinio ugdymo skyriaus vedėja Edita Puzarienė savo pranešime „Vienoje klasėje – skirtingi aukščiai: ugdymo strategijos gabiems mokiniams“ supažindino seminaro dalyvius su gabių mokinių charakteristikomis ir jų atpažinimo principais. Buvo išsamiai aptarta, kuo skiriasi gabus ir talentingas vaikas, pateikti skirtingų gabumų tipai. Pranešime nagrinėtos šiuolaikinio laikmečio aktualijos gabių mokinių ugdyme, akcentuota būtinybė anksti pastebėti ir kryptingai plėtoti jų potencialą. Dalyviai susipažino su veiksmingomis ugdymo strategijomis, kurios padeda gabiems vaikams atsiskleisti mokykloje, ugdyti pasitikėjimą savimi bei įsitraukimą į mokymosi procesą.
Seminaras paskatino mokytojus atpažinti ir palaikyti kiekvieno vaiko unikalumą, stiprinant įtraukiojo ugdymo nuostatas.
Straipsnį parengė D. Ralytė ir E.Puzarienė