Specialieji reikalavimai
1. Specialiojo pedagogo kvalifikacijai keliami reikalavimai:
1. 1. įgytas specialusis pedagoginis aukštasis išsilavinimas;
1. 2. ne mažesnė kaip dvejų metų darbo su specialiųjų poreikių mokiniais patirtis;
1. 3. pedagoginio vertinimo metodikų išmanymas, gebėjimas atlikti pedagoginį mokinių vertinimą, jų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygio ir jų atitikimo bendrojo ugdymo programoms bei specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymas, pažangos įvertinimas;
1. 4. specialiųjų poreikių mokinių ugdymo metodų išmanymas, gebėjimas juos taikyti padedant specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti mokomąją medžiagą ir lavinant jų sutrikusias funkcijas;
1. 5. gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, jų mokytojais, klasių vadovais, tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginių psichologinių tarnybų, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitų įstaigų darbuotojais;
1. 6. gebėti naudotis interneto naršykle, elektroninio pašto programa, „MS Office”, „Google” kompiuterijos produkcija ar kitais progimnazijos veikoje naudojamais programiniais paketais ir gebėti taikyti šias informacines technologijas savo darbe;
1. 7. gerai mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti teisės aktais nustatytų valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų reikalavimus;
1. 8. gebėti taikyti dokumentų rengimo taisykles;
1. 9. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą, spręsti iškilusias problemas ir konfliktus, dirbti komandoje;
1. 10. mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
2. Specialusis pedagogas turi išmanyti:
2. 1. specialiųjų poreikių mokinių mokymosi programas;
2. 2. jo darbą reglamentuojančius teisės aktus.
3. Specialusis pedagogas privalo vadovautis:
3. 1. Tarptautiniais vaikų teises ir interesus reglamentuojančiais dokumentais;
3. 2. Lietuvos Respublikos Konstitucija,
3. 3. Lietuvos Respublikos įstatymais ir poįstatyminiais aktais;
3. 4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais,
3. 5. progimnazijos nuostatais;
3. 6. etikos principais;
3. 7. darbo tvarkos taisyklėmis;
3. 8. darbo sutartimi;
3. 9. šiuo pareigybės aprašymu;
3. 10. kitais progimnazijos lokaliniais dokumentais (įsakymais, potvarkiais, nurodymais, taisyklėmis ir pan.).
Funkcijos
4. Specialusis pedagogas atlieka šias funkcijas:
4. 1. dalyvauti atliekant pedagoginį mokinių vertinimą, nustatant mokinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą bendrosioms ugdymo programoms bei įvertinant mokinio pažangą;
4. 2. bendradarbiauti su mokytojais, klasių vadovais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), progimnazijos švietimo pagalbos specialistais (logopedu, socialiniu pedagogu, psichologu), Vaiko gerovės komisijos nariais, kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese;
4. 3. bendradarbiauti su Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, aptarti pagalbos teikimo tikslus ir uždavinius, jų pasiekimo būdus ir metodus ir juos taikyti;
4. 4. padėti specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį ir lavinti jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgiant į kiekvieno specialiųjų poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymo ypatumus;
4. 5. teikti individualią (1 mokinys), pogrupinę (2-4 mokiniai), grupinę (5-8 mokiniai) pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
4.6. padėti specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar klasėje).
4. 7. pateikti mokytojams rekomendacijų, kaip pritaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, ugdymo programas;
4. 8. teikti metodinę pagalbą mokytojams, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoti šių mokinių ugdymo klausimais;
4. 9. naudoti ugdymo procese mokymo priemones, atsižvelgdamas į specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
4. 10. tvarkyti ir pildyti savo veiklos dokumentus;
4. 11. dalyvauti progimnazijos Vaiko gerovės komisijos darbe, progimnazijos direktoriaus sudarytų darbo grupių ir komisijų veikloje;
4. 12. savo darbe taikyti specialiosios pedagogikos naujoves;
4. 13. informuoti progimnazijos bendruomenę aktualiais specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoti progimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius;
4. 14. laikytis pedagoginės etikos normų.