DIRBTINIS INTELEKTAS – RENGIANT INTERAKTYVŲ PRANEŠIMĄ ARBA RUOŠIANTIS PAMOKAI
Vasario 21 ir 22 dienomis progimnazijos anglų kalbos mokytoja Gitana Petrušienė ir vokiečių kalbos mokytoja Loreta Vytienė vedė seminarą „Dirbtinio intelekto panaudojimas intraktyviam pranešimui arba ruošiantis pamokai“ respublikos kolegoms. Tai vienas iš Švietimo centro seminarų ciklo pagal 40 val. programą „Dirbtinis intelektas ir skaitmeniniai įrankiai siekiant ugdymo kokybės“. Dalyvių susidomėjimas ir puikūs atsiliepimai atskleidė, kad Lietuvos mokytojai domisi naujovėmis ir aktyviai semiasi žinių kaip pagerinti ugdymo kokybę.
SKAITMENINĖS INOVACIJOS: MOKYTOJŲ KELIONĖ SU DIRBTINIU INTELEKTU
Kūrybiškas mokymasis ir mokymasis su DI - tai pagalba, kuri skatina mokytojus kurti ir pritaikyti mokomuosius įrankius naudojant Dirbtinį Intelektą. Mokinių žiemos atostogų metu, vasario 21 - 22 dienomis, Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centras organizavo ilgalaikės programos „Dirbtinis intelektas ir skaitmeniniai įrankiai siekiant ugdymo kokybės“ kontaktinį ir nuotolinį seminarą „Skaitmeninės inovacijos: mokytojų kelionė su dirbtiniu intelektu“. Seminarai vyko šalies ir Šiaulių miesto pedagogams. Lektorės, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Laura Palivonienė ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė Rita Nemanienė supažindino seminarų dalyvius su dirbtinio intelekto galimybėmis ir pritaikymo galimybėmis ugdymo procese. Seminarų „Skaitmeninės inovacijos: mokytojų kelionė su dirbtiniu intelektu“ tikslas - supažindinti pedagogus su dirbtiniu intelektu ir jo taikymu ugdymo procese suteikiant pagrindinių žinių apie dirbtinį intelektą. Mokytojai tikslingai naudodami dirbtinio intelekto priemones gali jas tikslingai pritaikyti ugdomojoje veikloje bei pa(si)lengvinti ugdomąją veiklą. Seminaruose mokytojai buvo supažindinti su konkrečiomis DI (AI) priemonėmis ir technologijomis, kurios gali būti naudojamos mokymosi procese. Pedagogai mokėsi, kaip panaudoti DI inovacijas skirtingose mokymo ir vertinimo srityse. Seminarų metu, aptariant dirbtinio intelekto programų naudojimą ugdymo procese, mokytojai susipažino su pateikčių kūrimo programa, įgijo praktinių darbo įgūdžių su DI vaizdų generavimo aplikacijomis, video kūrimo ir garso generavimo įrankiais, pamokos planavimo įrankiais, kritinio mąstymo skatinimo įrankiais. Aptarė ir išbandė https://chat.openai.com/ galimybes. Puikūs dalyvių atsiliepimai parodė mokymų aktualumą dirbtinio intelekto tema.
Lektorės Laura Palivonienė ir Rita Nemanienė
PAŽINTINIS PROFESINIO VEIKLINIMO VIZITAS UAB „JUPOJOS TECHNIKA“
Atostogos taip pat puikus metas domėtis savo ateities galimybėmis ir perspektyvomis! Vasario 20 d. mokiniai turėjo galimybę susipažinti su UAB „Jupoja“ įmonės veikla ir ten dirbančiais specialistais. Tai viena iš didžiausių įmonių Lietuvoje, užsiimančių krovininių automobilių, autobusų, priekabų ir puspriekabių atsarginių dalių didmenine ir mažmenine prekyba. Įmonės atstovai itin išsamiai pristatė visus įmonėje dirbančius specialistus, jų funkcijas bei pagrindinius darbo įrankius. Mokiniai sužinojo, kuo skiriasi didmeninės prekybos vadovo pareigos nuo mažmeninės prekybos vadovo, ką daro vyr. buhalteris, o ką apskaitininkas, daugiau sužinojo ir apie direktoriaus, personalo specialisto ir administratoriaus darbo funkcijas. Itin idomiai ir išsamiai savo darbą pristatė įmonės plėtros ir inovacijų vadovas, kurio darbas yra labai sudėtingas ir kartais išties kyla klausimas, tai ką gi veikia šios srities specialistas? Šiandien mokiniams labai suprantamai buvo atsakyta į šį klausimą ir realiais jau nuveiktais darbais paaiškinta, kuo šis darbas svarbus, įdomus ir perspektyvus.
Karjeros specialistė Violeta Biliūnienė
TARPTAUTINĖ UŽSIENIO KALBŲ IR KITŲ DALYKŲ MOKYTOJŲ KONFERENCIJA „SĖKMINGAS UŽSIENIO KALBŲ IR KITŲ DALYKŲ MOKYMAS(IS) GEROJE MOKYKLOJE: KOMPETENCIJOS, ĮTRAUKTIS, INTEGRACIJA IR INOVACIJOS“
Vasaris kupinas įvykių, švenčių, rūpesčių, bet tradiciškai Šiaulių „Romuvos“ progimnazija bendradarbiaujant su Šiaulių m. savivaldybės švietimo centru kviečia užsienio kalbų ir kitų dalykų mokytojus į tarptautinę užsienio kalbų ir kitų dalykų mokytojų nuotolinę metodinę praktinę konferenciją „Sėkmingas užsienio kalbų ir kitų dalykų mokymas(is) geroje mokykloje: kompetencijos, įtrauktis, integracija ir inovacijos“. Konferencijos tikslas: skatinti inovatyvaus, įtraukaus, kompetencijomis grįsto užsienio kalbų ir kitų dalykų integralaus mokymo(si) gerosios patirties idėjų sklaidą.
Konferencija įvyko 2024 m. vasario 19 d. Zoom aplinkoje. Kasmet augantis dalyvių skaičius įrodo šio renginio aktualumą ir reikalingumą. Šiais metais konferencijoje dalyvavo virš 350 pedagogų iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių, skirtingų Europos šalių ir Turkijos. Pranešimus skaitė 63 pranešėjai iš Lenkijos, Kroatijos, Latvijos, Estijos, Turkijos ir Lietuvos. Pranešimus pedagogai skaitė lietuvių, anglų ir latvių kalbomis.
Tradicinį sveikinimo žodį konferencijos dalyviams tarė „Romuvos“ progimnazijos direktorė Stanislava Prazauskienė. Ji sakė, koks svarbus yra kalbų mokymas ir mokymasis ugdymo įstaigose. Sėkmingas kalbų mokymasis užtikrina Europos gyventojams galimybę laisvai judėti, dirbti ir mokytis visoje Europoje, akcentavo, kaip visiems labai svarbu užtikrinti, kad kalbos trūkumai netaptų kliūtimi mokiniams dalyvauti projektinėje užsienio šalių veikloje. Palinkėjo kiekvienam konferencijos dalyviui ne tik pasidalyti savo įžvalgomis iš profesinės patirties, bet ir pasisemti kuo daugiau darbui tinkančių gerų idėjų.
Pranešėjai dalinosi gerąja patirtimi: inovatyviais darbo metodais, kurie skatina mokinio, besimokančio užsienio kalbų, kūrybiškumą, pateikė savo ir mokinių sėkmės istorijas, įdomius tarpdalykinio integravimo pavyzdžius, pristatė vykdomų projektų veiklas, tarptautinio bendradarbiavimo rezultatus.
Pranešimų tematika kaip visada buvo įvairi ir aktuali. Mokytojai noriai dalinosi įvairiais skaitmeniniais įrankiais, kuriuos naudoja savo darbe, dalinosi patarimais, kaip organizuoti mokinių pasiekimų patikrinimą, įžvalgomis, kaip kurti įdomias ir įsimintinas pamokas, daugelis dalinosi savo patirtimi, kaip naudojasi dirbtino intelekto galimybėmis savo darbe.
Dalyviai pažymėjo sklandų komandos darbą, komentavo kolegų pasisakymus ir dėkojo už puikias idėjas ir įžvalgas. Smagu, kad renginys yra laukiamas, klausytojai pažymėjo, kad gavo daug naudingos medžiagos, nuorodų, išklausė daug įdomių ir motyvuojančių pranešimų. Gausus pranešėjų skaičius įrodo konferencijos populiarumą, reikalingumą ir aktualumą.
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos komanda ir Šiaulių m. savivaldybės švietimo centro atstovai džiaugiasi, kad darbas atliepė mokytojų lūkesčius. Palinkėjo naujų patirčių, įspūdingų atradimų, įdomių veiklų ir sėkmės istorijų, kuriomis pasidalins sekančioje konferencijoje po metų.
Informaciją parengė mokytojos Neli Manko ir Živilė Rupšienė
„MOKYTOJAS - MOKYTOJUI: ATVIROS VEIKLOS „ROMUVOS“ PROGIMNAZIJOJE“
Inovacijos ir kūrybiškumas švietimo procese visuomet yra stiprus variklis, kuris skatina mokytojus taikyti naujas, įdomias ir veiksmingas mokymo(si) praktikas. Mūsų progimnazija, siekdama skleisti gerąją patirtį, nepabrėždama mokytojo kvalifikacijos, 2024 m. vasario 6 - 14 dienomis atvėrė duris į savo klases miesto ir progimnazijos mokytojams. Mes džiaugiamės ir didžiuojamės, kad mūsų mokytojai turi drąsos dalintis savo idėjomis ir įgūdžiais su švietimo bendruomene, nes tai ne tik skatina mūsų mokinius būti kūrybingais ir inovatyviais, bet ir parodo, kad mokytojai taip pat nuolat mokosi ir tobulėja. Atvirose veiklose skatinome vieni kitus atrasti pozityvius ugdomųjų veiklų sėkmės faktorius, palaikėme ir džiaugėmės nuostabiomis kūrybiško, inovatyvaus ugdymo idėjomis, metodais, vaikų ir mokinių ugdymosi veiklomis, jų rodomais darbo rezultatais. Refleksijų metu aptarėme kur galime dar tobulėti, nes tai yra svarbios augimo priemonės.
Misija „Kosmoso platybės“, vedama pradinio ugdymo mokytojos Lauros Palivonienės, pristatė mokiniams neįtikėtiną kelionę į visatos pasaulį. Visa ugdomoji veikla vyko per projektinę veiklą grupėmis, suteikiant vaikams galimybę aktyviai dalyvauti ir dalintis savo žiniomis. Argi nenorėtumėte įvykdyti asmeninės Dirbtinio intelekto sukurto astronautų paskirtos misijos?
Erika Steponaitienė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja, vedė veiklą „Mano išmani piniginė“. Šioje veikloje vaikai ugdėsi finansinio raštingumo įgūdžius, o dirbant grupėmis, buvo skatinamas bendradarbiavimas ir komandinis darbas. Mokiniai, per nuostabiai įtraukiantį žaidimą tobulino komunikacinius, informatinio mąstymo, kritinio mąstymo, matematinio raštingumo ir dar daugelį gyvenimiškų įgūdžių, taip reikalingų būsimajam ateities vartotojui.
Rolanda Miškūnienė, pradinio ugdymo mokytoja pakvietė visus į integruotą pamoką apie Lietuvą „Mano šalis - Lietuva“. Ši pamoka ne tik suteikė mokiniams galimybę geriau pažinti savo šalį ir jos kultūrą, bet ir integravo matematikos, lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo žinias, pateikdama įdomų, įtraukiantį ir daugialypį mokymosi procesą. Pamoką stebėję mokytojai žavėjosi kaip veikia motyvuojamasis vertinimas pamokos pabaigoje.
Viktorija Krivickaitė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja įtraukė visus į stebuklingą knygų kavinės veiklą „Kaip paskanauti knygų?“ Ši neįprasta veikla transformavo mokymosi procesą į kūrybinį ir įdomų spektaklį apie knygas, kuriame vaikai įsitraukė į nuostabiai įdomias ir įvairias veiklas, skatinančias visapusiškus ugdytinių gebėjimus. Joje tiek vaikai tiek ir stebėtojai patyrė kaip ugdymo procesas per žaismę gali tapti tikru nuotykiu.
Pradinio ugdymo mokytoja Daiva Popovienė vedė diskusiją tema „Kodėl Pelenė pametė batelį?“, kuri paskatino mokinius kritiškai mąstyti ir ieškoti įvairių sprendimų. Ugdomoji veikla ne tik skatino kelti hipotezes, tačiau ir įtraukė mokinius į praktinius eksperimentus, kurie padėjo patikrinti hipotezes ir pateikti išvadas.
Integruota veikla „Iš širdies į širdį“, kurią vedė pradinio ugdymo mokytoja Odeta Juršė, įkvėpė mūsų mokinius tyrinėti ir suvokti širdies darbo subtilybes nuo mokslo perspektyvos iki meninio kūrybiškumo. Mokiniai susipažino su fiziniu širdies darbu per mokslinius tyrinėjimus, vėliau perėjo prie emocinio ugdymo, iškeldami klausimą, kaip širdis susijusi su mūsų jausmais ir emocijomis. Galiausiai, veikla užbaigta meniniu gamybos darbu iš makaronų, kur komandos kūrė ne tik estetiškai gražius, bet ir simboliškai reikšmingus širdies modelius.
Pradinio ugdymo mokytoja Angelė Laucienė sukūrė įkvepiančią integruotą veiklą „Mąstyk! Skaičiuok!“, kurios veiksmas vyko laive, mokiniai turėjo plaukti su kapitonu į skirtingas užduočių salas. Mokiniai įveikė iššūkius įvairiomis įdomiomis matematikos užduotimis, kurias atliko diferencijuotomis komandomis. Ši veikla ne tik skatino mokinių matematinius įgūdžius, bet ir skleidė jūrinę nuotykio dvasią, kurioje kiekvienas tapo kapitonu savo mokymosi kelyje.
Integruota veikla „Mano vardo raidė“, kurią vedė pradinio ugdymo mokytoja Žaneta Mickevičienė ir technologijų mokytoja Asta Venskienė, buvo tikra abėcėlės šventė vaikams. Čia mokiniai išbandė įvairias raidžių mokymosi strategijas ir kūrybiškai jas įgyvendino, integruojant įvairias darbo su keramika užduotis. Tai ne tik skatino raidžių mokymą, bet ir įprasmino ugdymosi kūrybinį džiaugsmą ir skatino mokinių kūrybingumą.
Priešmokyklinio ugdymo mokytojos Astos Urbonės vedama integruota veikla „Kelionė į kosmosą“ buvo tikra kūrybiškumo ir stebuklų kupina kelionė. Čia visos veiklos buvo diferencijuotos ir individualizuotos. Ypatingai įtraukiančios veiklos organizuotos komandomis, kur kiekvienas vaikas tobulino įvairias kompetencijas ir patyrė mokymosi sėkmę. Argi Tu nenorėtumei pažiūrėti kaip atrodo žvaigždynas po stalu su žibintuvėliu?
Pradinio ugdymo mokytoja Ineta Zabarienė vedė Steam veiklą „Sausas ledas. Kas tai?“, kurioje mokiniai ne tik atliko 4 eksperimentus su sausu ledu, bet ir kėlė hipotezes bei sukūrė tikrą magiją pamokoje. Ši veikla buvo ne tik mokomasis procesas, bet ir nuotykis, kurio metu mokiniai pažino fizikinius reiškinius, mokėsi saugaus elgesio, patyrė patyriminio ugdymosi džiaugsmą.
Paskutinė atvira pamoka, vedama anglų kalbos mokytojos Jovitos Rubienės, buvo kūrybiškas rašinio kūrimo kelias “A Journey through memorable day“. Mokiniai buvo skatinami panaudoti savo komunikacinius gebėjimus ir sukurti skirtingus rašinio vaizdinius porose, pasinaudojant dirbtinio intelekto programėle. Tai ne tik padėjo tobulinti kalbos įgūdžius, bet ir skatino mokinius plėtoti kūrybinio rašymo strategijas.
Atvirumas yra vienas iš mūsų mokyklos bruožų. Mes nebijome dalintis tuo, kas mus įkvepia ir kas, mūsų nuomone, gali pagerinti mokymo procesą. Šios atviros veiklos ne tik praturtino mūsų mokinių žinias ir įgūdžius, bet ir įkvėpė mokytojus ir mokyklos bendruomenę. Jos parodė, kad kūrybiškumas ir naujoviški mokymo metodai yra kelias į prasmingesnį ir gilesnį mokymosi procesą, kuris ne tik skatina žinių įsisavinimą, bet ir mokinių aktyvumą ir susidomėjimą mokslu. Mokytojų atviros veiklos buvo didžiulė dovana mūsų progimnazijai, padedantis mums patiems kaip ugdymo įstaigai siekti aukščiausių švietimo kokybės standartų, skatinantis augti ir tobulėti visai mūsų mokyklos bendruomenei.
Pradinio ugdymo skyriaus vedėja Edita Puzarienė
Daugiau straipsnių...
- PUG-2 GRUPĖJE PRAŪŽĖ ŠVENČIŲ ŠURMULYS
- SVEIKINIMAI LUKNEI!!!
- RESPUBLIKINĖ BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPIŲ VAIKŲ KŪRYBINIŲ DARBŲ PARODA „GRAŽIAUSIOS SPALVOS TAU, LIETUVA!“
- 1B IR 2C MOKINIAI EDUKACIJOJE „PASLAPTINGASIS BRAILIO RAŠTAS“
- AŠ SAUGUS INTERNETE
- 3B KLASĖS VALANDĖLĖ BIBLIOTEKOJE
- ŠVENTINIS MINĖJIMAS SKIRTAS VALSTYBĖS ATKŪRIMO DIENAI
- 3C KLASĖ PAMINĖJO LIETUVOS VALSTYBĖS ATKŪRIMO DIENĄ
- „DĖL TAVĘS TĖVYNE, DĖL VIENOS..."- DIDŽIAUSIA BENDRADARBIAVIMO PAMOKA
- BENDRADARBIAUJANČIOS KLASĖS INTEGRUOTOJE PAMOKOJE
- UŽGAVĖNĖS
- "KINGS" OLIMPIADOJE ANTRAS
- AŠ SAUGUS INTERNETE
- ROMUVIEČIAI NUOTOLINĖJE „BENDRADARBIAUJANČIŲ KLASIŲ" ISTORIJOS PAMOKOJE
- 1A UŽGAVĖNIŲ KEPYKLĖLĖ
- PROTMŪŠIS - VIKTORINA „KĄ AŠ ŽINAU APIE LIETUVĄ?"
- PAŽINTINIS PROFESINIO VEIKLINIMO VIZITAS ŠIAULIŲ RAJONO TERITORINĖJE LIGONIŲ KASOJE
- SALDŽIOJI LABORATORIJA
- MATEMATIKOS OLIMPIADA
- MERGINOS MOKSLE 2024 M.