VEIKLOS KOKYBĖS ĮSIVERTINIMAS ŠIAULIŲ „ROMUVOS“ PROGIMNAZIJOJE – TAI TARSI „JUODOJI DĖŽĖ“ BENDRUOMENĖS VEIKLOJE
Mūsų progimnazijoje diegiama kokybės vadybos sistema yra svarbus žingsnis, siekiant užtikrinti ne tik efektyvų ugdymo(si) procesą, bet ir sukurti pridėtinę vertę visai bendruomenei. Tokios sistemos įdiegimas leidžia efektyviau valdyti mokyklos veiklą, gerinti mokinių pasiekimus ir formuoti palankią mokymo aplinką, vertinant veiklą iš suinteresuotųjų šalių, darbuotojų ir administracijos pusių. Mūsų progimnazija ne tik siekia teikti aukštos kokybės švietimą, bet ir nuolat tobulinti savo veiklą bei užtikrinti gerą mokinių mokymosi rezultatų lygį. Vienas iš būdų tai pasiekti yra sistemingai analizuoti ir tobulinti mokyklos veiklą, tarsi pažvelgti į progimnazijos vidinę veiklos „juodąją dėžę“.
Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupė – tai progimnazijos inovatorių lyderių komanda, susidedanti iš mokyklos darbuotojų, kurios užduotis yra sistemingai vertinti mokyklos veiklą ir identifikuoti tobulintinas sritis. Šios grupės darbas yra nuolatinis ir struktūrizuotas, o rezultatai padeda progimnazijos administracijai priimti motyvuotus sprendimus dėl veiklos tobulinimo. Vertinimo metu yra naudojamos įvairios metodikos, tokios kaip apklausos, stebėjimai, dokumentų analizė ir kiti tyrimo įrankiai.
Vienas iš svarbiausių darbo grupės procesų yra veiklos kokybės rodiklių identifikavimas, pagrindimas, analizė ir tobulinimo priemonių planavimas. Analizuojant rodiklius, mokyklos vadovai, darbuotojai, bendruomenė gali tiksliau suvokti, kur būtina imtis pokyčių.
Kokybės vadybos sistema padeda užtikrinti nuolatinį vertinimą ir suteikti struktūrą tobulinimo veiksmams. Jos taikymas leidžia mokyklai ne tik reaguoti į galimus trūkumus, bet ir proaktyviai siekti aukštos kokybės standartų. Kokybės vadybos sistema taip pat skatina bendradarbiavimą tarp visų mokyklos dalyvių – mokinių, tėvų, pedagogų ir administracijos. Bendradarbiavimas yra esminis veiksnys kokybiškam mokymui, nes visos mokyklos bendruomenės nariai turi prisidėti prie sėkmingo švietimo proceso.
Taip pat svarbu pabrėžti, kad kokybės vadybos sistema skatina atvirumą ir skaidrumą mokykloje. Bendradarbiavimas tarp mokytojų, mokinių, tėvų ir administracijos tampa efektyvesnis, o tai sukuria palankias sąlygas kokybiškam mokymosi procesui. Didėjantis skaidrumas taip pat prisideda prie bendruomenės pasitikėjimo mokykla ir jos veikla.
Kokybės vadybos sistema taip pat prisideda prie mokyklos efektyvumo didinimo ir išteklių racionalizavimo. Siekiant užtikrinti veiksmingą resursų paskirstymą, sistema gali analizuoti mokyklos veiklą, nustatyti prioritetus ir padėti optimizuoti mokymo procesą. Tai leidžia mokyklai efektyviau naudoti turimus išteklius, tokius kaip mokytojų kompetencijos, mokymo priemonės ir infrastruktūra.
Svarbu paminėti, kad Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupės veikla ir kokybės vadybos sistemos pagal Bendrojo vertinimo modelį taikymas yra dinamiškas procesas. Mokykla nuolat kinta, aplinka įtakoja inovacijų diegimą, todėl vertinimo ir tobulinimo veiksmai taip pat turi būti nuolat atnaujinami ir prisitaikomi prie besikeičiančių sąlygų. Galutiniu rezultatu tampa aukštesnis mokymosi rezultatų lygis, geresnė mokyklos atmosfera ir sėkmingas bendradarbiavimas tarp visų mokyklos bendruomenės narių. Tikimės, kad Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupės veikla ir kokybės vadybos sistemos taikymas progimnazijoje padės skatinti bendradarbiavimą, inovacijas ir užtikrins aukštą ugdymosi kokybę, skatins formuoti ne tik išsilavinusias, bet ir visapusiškai pasirengusias gyvenimui asmenybes.
Mūsų progimnazijos Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupė 2024 m. sausio 15 d. 14.00 val. dalyvavo Veiklos kokybės įsivertinimo konsultacijoje su Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centru. Susitikimo metu buvo aptarti Kokybės vadybos sistemos diegimo etapai, aptarti Veiklos kokybės įsivertinimo įvairūs aspektai, kylantys klausimai.
Informaciją parengė S. Prazauskienė ir E. Puzarienė.