6 – 7 klasių mokiniai gilinosi į Europos Sąjungos temas

(ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU Projektas “ESMES” Nr. 101175374)

2025 m. sausio – balandžio mėn. mūsų mokyklos 6 – 7 klasių mokiniai dalyvavo tarptautiniame projekte (ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU Projektas “ESMES” Nr. 101175374), kurio metu jie susipažino su įvairiais Europos Sąjungos (ES) veiklos aspektais ir plėtė savo pilietines bei kultūrines žinias.
Projekto metu buvo vedamos integruotos geografijos pamokos, kurių metu mokiniai nagrinėjo svarbiausias temas:
• „Lietuvos narystė Europos Sąjungoje“ – 6 kl. mokiniai aptarė, kokią naudą Lietuva gavo įstojusi į ES, kaip tai pakeitė mūsų šalies kasdienybę ir kokios galimybės atsivėrė piliečiams.
• „Europos Sąjungos gyventojai: svarbiausi faktai ir skaičiai“ – šeštokai analizavo demografinius duomenis, gyventojų pasiskirstymą bei kultūrinę įvairovę, išmokdami palyginti skirtingas ES šalis.
• „Europos Sąjungos valstybių gerovės skirtumai. Stiprios ir silpnosios ekonomiškai šalys“ – septintokai susipažino su pagrindiniais ekonominiais rodikliais, suprato, kodėl kai kurios šalys laikomos ekonominiais lyderiais, ir kokie iššūkiai tenka silpnesnėms narėms.
• „Europos Sąjungos atsinaujinantys energijos ištekliai. Tvarioji energetika“ – 7 kl. mokiniai tyrė, kaip ES skatina žaliąją energiją, kokie atsinaujinančių šaltinių tipai yra svarbiausi, ir kodėl energetinė nepriklausomybė yra strateginis tikslas.
• „Europos Sąjungos lankytini kultūriniai objektai: paveldas, kuris žavi pasaulį. Įspūdingiausi Europos Sąjungos gamtos paminklai“ – mokiniai pristatė garsiausius kultūros ir gamtinius paminklus įvairiose ES šalyse ir diskutavo apie jų išliekamąją vertę bei turizmo reikšmę.
Šios veiklos ne tik suteikė daug žinių, bet ir skatino mokinius mąstyti globaliai, vertinti kultūrų įvairovę bei domėtis tvariu Europos vystymusi.
Džiaugiamės, kad mūsų mokiniai turėjo galimybę būti tokio prasmingo edukacinio projekto dalimi ir ugdyti savo europietišką tapatybę.

Geografijos mokytoja Jūratė Paulauskienė