6 – okų ilgalaikių projektų pristatymai: tarp mokslo, kūrybos ir tradicijų

Mokymasis gali būti ne tik įdomus, bet ir kūrybiškas, prasmingas bei įtraukiantis – tai puikiai įrodė mūsų mokyklos šeštokai, pristatydami savo ilgalaikius integruotus projektus. Mokiniai leidosi į tarpdisciplinines keliones, kuriose jungėsi matematika, informacinės technologijos, istorija, kalba ir net kulinarija: STEAM projektas „Projektuoju, konstruoju, statau“ išsiskyrė savo kūrybiškumu ir praktiniu taikymu. Mokiniai planavo, konstravo ir pristatė savo sukurtus namų modelius – nuo fantazijos pasaulių statinių iki realistiškų gyvenamųjų būstų. Projektas ne tik lavino erdvinį mąstymą ir inžinerinius gebėjimus, bet ir skatino komandinį darbą. Istorijos ir kulinarijos dermė atsiskleidė projekte „Istorinė virtuvė atgyja“, kuriame mokiniai domėjosi įvairių patiekalų kilme. Jie pristatė obuolių pyrago, kibinų, riestainių ir kitų skanėstų istorijas, o svarbiausia – patys juos gamino. Tai buvo puiki proga ne tik gilintis į kulinarinį paveldą, bet ir išbandyti savo jėgas virtuvėje. Matematikos ir gamtos mokslų integracija atsispindėjo darbe „Gyvūnai koordinačių plokštumoje“ – čia mokiniai mokėsi naudotis koordinatėmis, kurdami gyvūnų atvaizdus plokštumoje. Tai leido teorines žinias pritaikyti kūrybiškai ir vizualiai. Ne mažiau įdomus buvo projektas „Popieriaus gamyba“, kurio metu mokiniai susipažino su popieriaus atsiradimo istorija, jo rūšimis, perdirbimo galimybėmis, o svarbiausia – patys bandė pasigaminti popierių iš antrinių žaliavų. Projektas skatino tvarų požiūrį ir ekologinį sąmoningumą. Asmeninę ir kultūrinę tapatybę mokiniai tyrinėjo projektuose „Švenčių tradicijos mano šeimoje“ bei „Pasirinkta tarmė“. Pirmojo projekto metu pristatytos šeimų puoselėjamos šventės, jų reikšmė ir unikalūs ritualai, o antrajame – išsamiai nagrinėtos Žemaitijos ir Aukštaitijos regionų ypatybės: kalba, virtuvė, verslai, miestai ir kita kultūrinė medžiaga.

Šie projektai parodė, kaip svarbu mokiniams suteikti erdvę tyrinėti, atrasti ir kurti. Jie ugdė atsakomybę, gebėjimą dirbti savarankiškai ir komandoje, lavino viešojo kalbėjimo įgūdžius bei skatino domėtis savo aplinka, istorija bei kultūra.