Integruota lietuvių kalbos ir istorijos pamoka 8d kl. „M. K. Čiurlionio pėdsakais po Europos Sąjungos šalis“

(tęsiamas projektas ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU “ESMES” Nr. 101175374)

Spalio 17 d. 8d klasės mokiniai leidosi į nepaprastą kelionę – ne traukiniu ar lėktuvu, o vaizduotės sparnais, sekdami didžiojo Lietuvos menininko ir kompozitoriaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio pėdsakais po Europos Sąjungos šalis. Pamokos tikslas – atsekti, kaip Čiurlionio kūryba susijusi su Europos kultūra ir kokį pėdsaką ji paliko bendrame menų kontekste. Pamokos pradžioje mokiniai prisiminė svarbiausius Čiurlionio biografijos faktus: jo mokslus Varšuvoje ir Leipcige, kūrybos daugiapusiškumą, ypatingą gebėjimą jungti muziką ir dailę. Diskutuota, kodėl jo darbai laikomi tiltu tarp Lietuvos ir Europos kultūrų.Vėliau mokiniai kūrė bendrą žemėlapį „Čiurlionio kelias po Europą“ – simbolinį maršrutą, jungiantį vietas, kuriose gimė menininko idėjos. Taip mokiniai suprato, kad nors Čiurlionis buvo lietuvis, jo kūryba kalba universalia, visai Europai suprantama kalba – grožio, svajonės ir harmonijos kalba.

Ši pamoka – tai ne tik kelionė po Europos Sąjungos šalis, bet ir prasmingas priminimas, kad kultūra jungia žmones labiau nei sienos.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Stulgienė