Integruota matematikos pamoka „Ištrūk iš statistikos labirinto“

Ar kada pagalvojote, kad statistika gali būti tikras nuotykis? 6a klasės mokiniai tai patyrė praktiškai – dalyvaudami netradicinėje integruotoje matematikos pamokoje, kuri pavirto statistikos labirintu (ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU Projektas „ESMES).
Kiekviena šeštokų komanda gavo slaptą „bylos aplanką“, kuriame laukė įvairūs iššūkiai: analizuoti Europos Sąjungos šalių gyventojų skaičius, miškų plotus, šalių plotus, BVP, iššifruoti kalbų paslaptis ir sostinių gyventojų kodus, sudaryti stulpelines diagramas, dažnių lenteles, atlikti matematinius skaičiavimus ir slapta koduoti atsakymus, naudojant specialią raidžių ir skaičių lentelę. Kiekvieno teisingai atlikto uždavinio atsakymas virsdavo kodo dalimi, o visas pamokos tikslas – atrakinti statistikos labirintą ir atkurti paslėptus Europos faktus.
Mokiniai ne tik praktiškai taikė statistikos žinias, bet ir lavino loginį mąstymą, dirbo komandose, kūrė šifrus bei slaptažodžius, sprendė problemas pasitelkdami kritinį mąstymą ir mokėsi išreikšti duomenis vizualiai – per lenteles, diagramas ir kodų sistemas. Tokia veikla padėjo jiems suprasti statistikos svarbą realiame pasaulyje ir sustiprino pasitikėjimą savo gebėjimais analizuoti informaciją kūrybiškai ir tiksliai.

Matematikos mokytoja Daiva