Istorijos pamoka apie demokratijos principus

Progimnazijoje vykdomas projektas ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU „ESMES“ suteikė galimybę 7c klasės mokiniams giliau pažinti demokratijos principus. Istorijos pamokos metu, kuri buvo dar viena šio projekto dalis, jie nagrinėjo demokratijos ištakas, lygino senovės Graikijos ir šiuolaikinės Europos Sąjungos demokratijos principus, aptarė jų panašumus ir skirtumus. Mokiniai sužinojo, kaip veikia demokratinė sistema šiandien ir kokią reikšmę ji turi Europos Sąjungos valdyme. Ypatingas dėmesys buvo skirtas Europos Parlamento funkcijoms – mokiniai aiškinosi, kaip priimami svarbūs sprendimai, kas atstovauja Lietuvai šiame parlamente ir kokį vaidmenį atlieka lietuvių politikai. Taip pat jie tyrinėjo, kaip vyksta Europos Parlamento rinkimai, kokios yra rinkimų taisyklės ir kodėl kiekvieno piliečio balsas yra svarbus formuojant Europos ateitį. Kad įtvirtintų savo žinias, mokiniai dalyvavo „Kahoot” viktorinoje. Demokratijos principus mokiniai ne tik nagrinėjo teoriškai, bet ir pritaikė praktiškai. Kadangi demokratija reiškia aktyvų piliečių dalyvavimą priimant sprendimus, jie rengė peticiją Europos Parlamentui „Už ekologišką ir tvarų Europos Sąjungos rytojų!“. Ši patirtis pamokoje mokiniams parodė, kad demokratija – ne tik istorinė sąvoka, bet ir reali priemonė, leidžianti kiekvienam prisidėti prie svarbių sprendimų priėmimo.

Istorijos mokytoja Vitalija Šukienė