Istorijos pamoka apie olimpines žaidynes – Jean Monnet projekto „ESMES“ dalis

7a klasės mokiniai prisijungė prie Jean Monnet projekto (ERASMUS-JMO-2024-OFET-LEARNING-EU projektas „ESMES“), kurio tikslas – gilinti mokinių supratimą apie Europos Sąjungą, jos kultūrą ir tradicijas.

Viena iš šio projekto veiklų – istorijos pamoka tema „Europa – olimpinių žaidynių lopšys”. Jos metu mokiniai nagrinėjo senovės olimpinių žaidynių kilmę, jų reikšmę graikų pasaulyje bei atkurtų olimpinių žaidynių istoriją, kurios pagrindinis tikslas – skatinti tarptautinį sportą, vienybę ir taiką tarp tautų.

Mokiniai pamokos metu aptarė, kuriose dabartinėse Europos Sąjungos šalyse vyko vasaros arba žiemos olimpinės žaidynės, ieškojo atsakymo, kuri Europos šalis daugiausiai kartų organizavo olimpines žaidynes, analizavo šalis, kurios dar niekada neorganizavo olimpinių žaidynių, ir diskutavo, kodėl taip nutiko. Taip pat septintokai gilinosi į tai, kaip olimpinės žaidynės prisideda prie Europos kultūrinio paveldo.

Apibendrinimui 7a klasės mokiniai ruošė pristatymus apie pasirinktoje Europos Sąjungos šalyje vykusias olimpines žaidynes. Jie tyrė ne tik žaidynių tikslią vietą ir laiką, bet ir olimpinius simbolius – talismanus, logotipus, šūkius. Įvertino Europos sąjungos vaidmenį organizuojant šį tarptautinį renginį.

Ši pamoka leido mokiniams ne tik susipažinti su olimpinėmis žaidynėmis, bet ir geriau suvokti Europos Sąjungos sportinį ir kultūrinį paveldą.

Istorijos mokytoja Vitalija Šukienė