Pirmoji tokia konferencija Lietuvoje – švietimo proveržis per atvirų pamokų laboratoriją

Gegužės 15 d. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje įvyko pirmoji tokio masto respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Tyrinėk. Atrask. Ieškok. Pažink“, kurioje pagrindinis dėmesys buvo skiriamas atvirų pamokų demonstravimui ir praktinių ugdymo sprendimų sklaidai. Renginį organizavo Šiaulių „Romuvos“ progimnazija kartu su partneriu – Šiaulių švietimo kompetencijų centru.

Tai – unikalus švietimo renginys nacionaliniu mastu, subūręs daugiau nei 100 pedagogų iš visos Lietuvos, išsiskiriantis ne pranešimų gausa, o gyva, praktika grįsta forma: mokytojai demonstravo realias, atviras nuotolines pamokas, dalijosi metodais, kurie iš tiesų veikia klasėse. Renginį iškilmingai atidarė Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos direktorė Stanislava Prazauskienė, pasveikinusi dalyvius ir pabrėžusi, jog ši konferencija – drąsus žingsnis link atviresnės, bendradarbiavimu grįstos mokytojų bendruomenės. Simbolinį renginio startą papildė tautinių šokių kolektyvas „Romuvėlė“, sušokęs šokį „Jurgeli, meistreli“ (vadovės – Lina Lesickienė ir Laura Palivonienė), taip perteikdamas lietuviškos tapatybės ir švietimo misijos dermę.

Pirmojoje konferencijos dalyje buvo demonstruojamos atviros nuotolinės pamokos, todėl tai buvo unikali galimybė priimti daugiau dalyvių. Pamokas vedė Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojos. Šios pamokos tapo vertinga gerosios praktikos platforma visiems dalyviams. Kiekviena pamoka buvo integruota, kūrybiška ir orientuota į patyriminį bei tyrinėjimu grįstą mokymą. Pamokose atsiskleidė fizinio aktyvumo ir emocinio ugdymo dermė pamokoje „Komandiniai žaidimai“ (mokytoja Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė), pilietiškumo ugdymas per patirtį pamokoje „Lietuvos valstybingumo kelias“ (mokytoja Daiva Popovienė), gamtos pažinimo ir judesio sintezė pamokoje „Naminiai ir laukiniai gyvūnai“ (mokytojos Žaneta Mickevičienė ir Dalia Riškienė), žmogaus kūno pažinimas kaip praktinė tyrinėjimo kelionė pamokoje „Mano kūnas – stebuklinga mašina“ (mokytoja Laura Palivonienė), smalsumą žadinančios STEAM veiklos pamokoje „STEAMUKŲ tyrinėjimai“ (mokytoja Asta Urbonė), ekologinio sąmoningumo ugdymas pamokoje „Kodėl smagu, kai aplink švaru“ (mokytoja Erika Steponaitienė), integruota pažintis su Baltijos gintaru pamokoje „Baltijos gintaras, jo atsiradimas ir svarba“ (mokytoja Angelė Laucienė) bei kūrybinė STREAM patirtis be disciplininių ribų pamokoje „PUG-3 be sienų!“ (mokytoja Viktorija Krivickaitė).

Šios pamokos – tai ne tik metodų demonstracija, bet ir įkvėpimas kolegoms iš kitų miestų, kurie galėjo tiesiogiai stebėti, kaip inovatyvios idėjos virsta realiu mokymosi procesu. Būtent toks formatas – kai mokytojas ne tik kalba apie tai, ką daro, bet ir rodo – buvo pagrindinis konferencijos išskirtinumas.

Antrojoje konferencijos dalyje savo pranešimus skaitė mokytojai iš įvairių Lietuvos regionų mokyklų. Jie dalijosi įžvalgomis apie STREAM integraciją, skaitmeninio bei informatinio mąstymo ugdymą, dirbtinio intelekto taikymą pamokose, projektinį bei tiriamąjį mokymą, bendradarbiavimo svarbą klasėje ir mokinių motyvacijos stiprinimo būdus.

Tai nebuvo tradicinė konferencija – tai buvo dinamiška, gyva mokymosi laboratorija, kurioje teorija susiliejo su praktika, o dalyvių įsitraukimas kūrė tikrą švietimo pokytį.

„Tyrinėk. Atrask. Ieškok. Pažink“ – tai konferencija, kuri pažymėjo naują etapą Lietuvos švietime. Ji įrodė, kad atvirumas, dalijimasis, mokymasis vieniems iš kitų ir tikros patirties demonstravimas yra kelias į kokybiškesnį ugdymą. Kai mokytojai tampa vieni kitų įkvėpėjais – gimsta pokyčiai, kurie keičia ne tik pamokas, bet ir visą ugdymo kultūrą.

Organizatoriai