„Romuvos“ progimnazijos kelias į aukštesnę kokybę – įsivertinimo patirtis

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje sėkmingai įgyvendinamas veiklos kokybės įsivertinimo ir tobulinimo planas, skirtas užtikrinti aukštą ugdymo kokybę ir bendruomenės gerovę. Įdiegta kokybės vadybos sistema leido ne tik efektyviau valdyti mokyklos veiklą, bet ir stiprinti mokinių pasiekimus bei kurti palankią mokymo aplinką.

2023 metų pabaigoje prasidėjęs įsivertinimo procesas apėmė daugybę žingsnių: sudaryta įsivertinimo grupė, nustatyti kokybės rodikliai ir pradėti duomenų rinkimo bei analizės darbai. Bendruomenė aktyviai įsitraukė į diskusijas ir apklausas, o rezultatai tapo pagrindu konkrečioms tobulinimo plano priemonėms. Dokumentų analizė, stebėjimai ir bendruomenės nuomonės tyrimai leido objektyviai įvertinti situaciją ir numatyti veiksmingas priemones pokyčiams.

Plane numatytos ir 2024 metais įgyvendintos šios priemonės: pritaikyta PEST vertinimo metodika, siekiant tiksliau įsivertinti progimnazijos veiklos rezultatus. Apsvarstyta progimnazijos vizijos formuluotė, įtraukiant visas suinteresuotas šalis, atsižvelgiant į švietimo politikos pokyčius. Organizuotos apklausos darbuotojams ir kitoms suinteresuotoms šalims, siekiant įvertinti iniciatyvų efektyvumą ir darbuotojų pasitenkinimą. Parengtas mokytojų ir pagalbos specialistų mentorystės tvarkos aprašas, skirtas sėkmingai naujų darbuotojų integracijai. Įgyvendintos darbuotojų stažuotės, skatinant mobilumą ir tobulinimą profesinėje veikloje. Sukurtos priemonės darbuotojų konfidencialių pasiūlymų teikimui ir jų įsitraukimui į organizacijos veiklos tobulinimą. Atlikta darbo aplinkos ir klimato analizė, įtraukiant darbuotojų pasitenkinimo apklausas bei užtikrinant jų rezultatų viešinimą. Pradėtas vadovavimo gebėjimų vertinimo sistemos diegimas, remiantis objektyviais pamatavimo instrumentais. Organizuotos bendruomenės diskusijos apie lyderystės svarbą, skatinant mokymus ir iniciatyvas šioje srityje. Inicijuota technologinių sprendimų paieška, siekiant efektyvinti dokumentų rengimą, duomenų rinkimą ir apdorojimą – įdiegta DBSIS sistema. Skatintas mokinių ir tėvų įsitraukimas į mokyklos veiklos procesus, taikant naujas metodikas ir formas. Užtikrintas elektros energijos kaštų analizės įgyvendinimas, pateikiant rekomendacijas dėl išlaidų optimizavimo. Inicijuoti darbuotojų ir mokinių gerosios patirties pasidalijimai, organizuojant atviras veiklas ir renginius. Įgyvendinta ir beveik parengta mokyklos internetinės svetainės modernizacija, tobulinant informacijos perdavimo kanalus.

Šios priemonės tapo tvirtu pagrindu tolesniems pokyčiams. Suplanuoti tobulinimo veiksmai orientuoti ne tik į mokinių ugdymo kokybės gerinimą, bet ir į bendruomenės stiprinimą. Skaidrus procesų valdymas ir atvirumas naujovėms padeda progimnazijai tapti dar inovatyvesne ir į mokinių poreikius orientuota ugdymo įstaiga.

Šiaulių “Romuvos” progimnazija ir toliau sieks būti pavyzdžiu, kaip sistemingas įsivertinimas ir aktyvi bendruomenės veikla gali užtikrinti aukštą ugdymo kokybę.

BVM darbo grupė