Specialieji reikalavimai
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą, įgytą bet kurio dalyko specialybę bei mokytojo kvalifikaciją, atitinkančią švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus ir per vienus metus nuo darbo mokytoju pagal Gyvenimo įgūdžių bendrąją programą pradžios baigęs ne trumpesnę kaip 250 valandų nacionalinę kvalifikacijos tobulinimo programą gyvenimo įgūdžių mokytojams.
1.2. gerai mokėti naudotis MS Office ir kitais progimnazijos veikloje naudojamais programiniais paketais bei informacinėmis sistemomis, gebėti taikyti informacines technologijas savo darbe;
1.3. gerai mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 ,,Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo” reikalavimus”;
1.4. turėti psichologijos pagrindus, žinoti ir išmanyti darbuotojų saugos ir sveikatos, gaisrinės saugos reikalavimus, pagal kompetenciją vadovautis savo darbe ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais, planuoti ir organizuoti savo veiklą, spręsti iškilusias problemas ir konfliktus, dirbti komandoje, gebėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
1.5. atitikti kitus reikalavimus, nustatytus Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai apraše;
1.6. būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
2. Mokytojas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, progimnazijos etikos kodeksu, kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais ugdymą, mokyklos nuostatais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, Šiaulių „Romuvos” progimnazijos ugdymo planu, pareigybės aprašymu ir susitarimais su progimnazijos direktoriumi.
Funkcijos
3. Šias pareigas einantis mokytojas vykdo šias funkcijas:
3.1. pagal progimnazijos ugdymo planą, valandų paskirstymą dalykui, klasėms ir tvarkaraščius įgyvendina gyvenimo įgūdžių dalyko bendrojo ugdymo programą progimnazijos 5–8 klasėse ir paskirtas neformaliojo švietimo programas;
3.2. pasirengiant įgyvendinti programą ir ją įgyvendindamas progimnazijoje nustatyta tvarka mokytojas:
3.2.1. parengia dalyko (neformaliojo švietimo) programas, jei nėra patvirtintų ŠMSM;
3.2.2. parengia ir suderina dalyko (neformaliojo švietimo) ilgalaikį teminį planą;
3.2.3. pasirengia pamokoms (neformaliojo švietimo užsiėmimams), juos tinkamai organizuoja;
3.2.4. parengia ir suderina metodinėje grupėje vieningą dalyko mokinių pasiekimų ir
pažangos stebėjimo ir vertinimo tvarką, su ja supažindina mokinius;
3.2.5. stebi, nešališkai vertina, fiksuoja mokinių pasiekimus ir pažangą; analizuoja jų asmeninę ūgtį, tvarko mokinių ugdomosios veiklos apskaitos dokumentus;
3.2.6. organizuoja atsiskaitymą už ugdymo programoje numatytus pasiekimus;
3.2.7. ugdomąją veiklą vykdo pagal suderintą ilgalaikį planą, esant reikalui, jį koreguoja;
3.2.8. informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaiko ugdymo(si) būklę, ugdymo(si)
poreikius, pasiekimus, pažangą, progimnazijos lankymą ir elgesį;
3.2.9. konsultuoja mokinius ir teikia jiems ugdymo (si) pagalbą;
3.2.10. reaguoja į smurtą ir patyčias;
3.2.11. ugdymo procese naudoja metodinėje grupėje suderintus vadovėlius, kurių sąrašą tvirtina direktorius ir kitas mokymo priemones;
3.2.12. su tiesioginiu vadovu susiderinus apmokėjimą, moko mokinį namuose, jei jam paskirtas toks mokymas;
3.2.13. dirba su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, rengia dalyko ugdymo pritaikytas arba individualizuotas programas;
3.2.14. pastebėjus ar įtarus mokinį, esantį apsvaigus nuo psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, nedelsiant imasi adekvačių priemonių;
3.2.15. kuria ir palaiko emociškai saugią ugdymo (si) aplinką;
3.2.16. tobulina savo profesinę kvalifikaciją;
3.2.17. užtikrina, kad pamokose (ugdymo užsiėmimuose) mokiniai laikytųsi mokinių elgesio taisyklių, progimnazisto etikos kodekso ir saugos reikalavimų;
3.2.18. gerbia mokinį kaip asmenį, nepažeidžia jo teisių ir teisėtų interesų;
3.2.19. ugdo tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines ir patriotines nuostatas, pagarbą kitiems, savo kultūriniam identitetui, laiduoja mokinių asmenybės galių plėtotę;
3.2.20. bendradarbiauja su kitais progimnazijos pedagoginiais darbuotojais, kad būtų pasiekti ugdymo tikslai;
3.2.21. analizuoja ir įsivertina savo pedagoginę veiklą;
3.2.22. pagal savo kvalifikacinę kategoriją vykdo metodinę veiklą;
3.2.23. dalyvauja ir teikia pasiūlymus kuriant ir įgyvendinant progimnazijos strateginį, metinį, ugdymo planus;
3.2.24. vykdo kitas veiklas progimnazijos bendruomenei vadovaudamasis su progimnazijos direktoriumi kiekvienų mokslo metų pradžioje pasirašomu atskiru susitarimu;
3.2.25. pamokų ar pertraukų metu kilus pavojui ar jį paskelbus progimnazijoje, užtikrina esamų mokinių pasišalinimą iš pavojingos vietos į saugią.
3.3. vykdo kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, pareigas ir kitus direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ir skyrių vedėjų teisėtus nurodymus;
3.4. savo darbe vadovaujasi viešai progimnazijos internetinėje svetainėje skelbiama ir tarnybiniu elektroniniu paštu gaunama, kitomis, įprastinėmis priemonėmis pateikta informacija;
3.5. vykdydamas funkcijas laikosi teisės aktų ir progimnazijoje nustatytų tvarkų, reikalavimų, taisyklių.