Specialieji reikalavimai
1. Logopedo kvalifikacijai keliami reikalavimai:
1.1.įgytas specialusis pedagoginis aukštasis išsilavinimas;
1.2. ne mažesnė kaip dvejų metų darbo su specialiųjų poreikių vaikais patirtis;
1.3.gebėjimas įvertinti mokinių kalbos raidos ypatumus, kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, mokinių specialiuosius poreikius;
1.4. mokinių specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo metodų išmanymas ir gebėjimas šalinti mokinių kalbos sutrikimus;
1.5. gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti su kalbos sutrikimų turinčiais mokiniais, jų mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginių psichologinių tarnybų, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitų įstaigų darbuotojais;
1.6. gebėti naudotis nternet naršykle, elektroninio pašto programa, „MS Office”, „Google”ar kitais progimnazijos veikoje naudojamais programiniais paketais ir gebėti taikyti šias informacines technologijas savo darbe;
1.7. gerai mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti teisės aktais nustatytų valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų reikalavimus;
1.8. gebėti taikyti dokumentų rengimo taisykles;
1.9. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą, spręsti iškilusias problemas ir konfliktus, dirbti komandoje;
1.10. mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
2. Logopedas turi išmanyti jo darbą reglamentuojančius teisės aktus.
3. Logopedas privalo vadovautis:
3.1. Tarptautiniais vaikų teises ir interesus reglamentuojančiais dokumentais;
3.2. Lietuvos Respublikos Konstitucija,
3.3. Lietuvos Respublikos įstatymais ir poįstatyminiais aktais;
3.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais,
3.5. progimnazijos nuostatais;
3.6. etikos principais;
3.7. darbo tvarkos taisyklėmis;
3.8. darbo sutartimi;
3.9. šiuo pareigybės aprašymu;
3.10. kitais progimnazijos lokaliniais dokumentais (įsakymais, potvarkiais, nurodymais, taisyklėmis ir pan.).
II SKYRIUS
Funkcijos
4. Logopedas atlieka šias funkcijas:
4.1. įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius;
4.2. teisės aktų nustatyta tvarka siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų;
4.3. bendradarbiauja su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese;
4.4. bendradarbiauja su Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, numato pagalbos teikimo tikslus ir uždavinius, jų pasiekimo būdus ir metodus ir juos taiko;
4.5. sudaro specialiųjų poreikių mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko, rengia savo veiklos ataskaitas;
4.6. šalina specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
4.7. konsultuoja mokytojus, specialiųjų poreikių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese, specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo klausimais;
4.8. rengia ir naudoja specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo procese specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų lavinimui;
4.9. tvarko ir pildo savo veiklos dokumentus;
4.10. savo darbe taiko logopedines naujoves;
4.11. dalyvauja progimnazijos Vaiko gerovės komisijos darbe, progimnazijos direktoriaus sudarytų darbo grupių ir komisijų veikloje;
4.12. informuoja progimnazijos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja progimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius;
4.13. laikosi pedagoginės etikos normų;
4.14. pagal kompetenciją vykdo kitus teisės aktų nustatytus ar progimnazijos direktoriaus priskirtus nenuolatinio pobūdžio pavedimus.