Pareigybė
1. Šiaulių „Romuvos” progimnazijos pagrindinio ugdymo skyriaus vedėjo pareigybė yra priskiriama biudžetinių įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų grupei. Profesijos kodas -134503.
2. Pareigybės lygis – A2.
3. Pareigybės paskirtis – pareigybė reikalinga užtikrinti pagrindinio ugdymo skyriaus paskirties ir funkcijų realizavimą, organizuojant kasdienį skyriaus darbą ir planuojant jo veiklos tobulinimą.
4. Pareigybės pavaldumas – pagrindinio ugdymo skyriaus vedėjas yra tiesiogiai pavaldus Šiaulių ,,Romuvos” progimnazijos direktoriaus pavaduotojui ugdymui.
Specialieji reikalavimai
5. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
5.1. Turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją
5.2. Turėti ne mažesnį kaip 3 metų pedagoginio darbo stažą švietimo įstaigoje;
5.3. Būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, kitais įstatymais (Švietimo, Vietos savivaldos, Valstybės tarnybos ir kt.), Vaiko teisių konvencija ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais švietimo įstaigų veiklą, vaikų ugdymą ir jų teisių apsaugą, darbo santykius, Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įsakymais, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos, valdybos sprendimais ir Švietimo skyriaus įsakymais, reglamentuojančiais švietimo įstaigų veiklą.
5.4. Suprasti demokratinės, teisinės ir atviros pilietinės, humanistinės visuomenės kūrimo ir veiklos principus, gebėti juos panaudoti savo vadybinėje veikloje.
5.5. Gebėti kurti demokratiškus, savitarpio pagarba ir pagalba grindžiamus švietimo įstaigos bendruomenės narių santykius.
5.6. Mokėti kaupti, valdyti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas, planuoti pradinio ugdymo skyriaus mokinių ugdomąją veiklą, vertinti, analizuoti ugdymo procesą, teikti išvadas ir pasiūlymus darbo tobulinimui;
5.7. Mokėti rengti progimnazijos vidaus dokumentus;
5.8. Mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo ir progimnazijos bendruomenės veiklą, derinti veiklas su kitais struktūriniais padaliniais, direktoriaus pavaduotoju ugdymui, progimnazijos direktoriumi ir kitomis institucijomis.
5.9. Būti susipažinęs su vadybos teorijomis, turėti vadybos pagrindų žinių;
5.10. Sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, žinoti dokumentų rengimo taisykles, dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles.
5.11. Žinoti šiuolaikinės pedagogikos, psichologijos pagrindus, gebėti juos taikyti savo veikloje.
5.12. Mokėti naudotis informacinėmis technologijomis, tvarkyti dokumentų apskaitą, priimti ir siųsti informaciją.
5.13. Būti pareigingas, mandagus, tolerantiškas su kolegomis, mokiniais ir kitais interesantais, gebėti bendrauti su žmonėmis.
5.14. Gerai mokėti lietuvių kalbą.
5.15. Privalumai: mokėti bent vieną ES šalių kalbą (anglų, vokiečių, prancūzų).
Funkcijos
6. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
6.1. Vaduoja direktorių, negalintį eiti savo pareigų (ligos, komandiruotės, atostogų metu), kai
negali jo vaduoti direktoriaus pavaduotojas ugdymui (ligos, komandiruotės, atostogų metu).
6.2. Dalyvauja kuriant progimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano, veiklos tobulinimo veiksmų planų projektus.
6.3. Dalyvauja ugdymo plano (5-8 klasių) projekto rengime, kontroliuoja pagrindinio ugdymo
pirmosios dalies ugdymo programų vykdymą, teikia direktoriaus pavaduotojui ugdymui ataskaitas apie skyriaus ugdymo programų vykdymą.
6.4. Organizuoja ir prižiūri 5-8 klasių diagnostinius tyrimus bei pateikia jų rezultatų analizę.
6.5. Dalyvauja rengiant 5-8 klasių mokinių mokymosi krūvio optimizavimo priemonių planą,
kontroliuoja jo vykdymą, kontroliuoja 5-8 klasių kontrolinių darbų grafikus.
6.6. Planuoja, organizuoja ir kontroliuoja 5-8 klasių mokinių testavimą, organizuoja ir prižiūri
bendros mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo informacijos fiksavimą (raštu bei elektroniškai) bei kitus susijusius tyrimus bei vertina jų rezultatus.
6.7. Kontroliuoja skyriuje darbą su specialiųjų poreikių ir ypač gabiais mokiniais.
6.8. Bendradarbiauja su neformaliojo švietimo skyriumi įgyvendinant 5-8 klasėse
programas, užtikrinančias sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams ugdymosi aplinką.
6.9. Dalyvauja rengiant atsakymus, ataskaitas (pastabas, komentarus) vidaus struktūroms ir išorės institucijoms, teikia informaciją šių atsakymų rengėjams, derina su direktoriaus pavaduotoju ugdymui.
6.10. Organizuoja ir kontroliuoja dalyvavimą su pagrindinio ugdymo procesu susijusiuose
dalykiniuose renginiuose, kuriuos rengia ne progimnazija.
6.11. Rengia ir teikia direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl pagrindinio ugdymo skyriaus
ugdymo proceso užtikrinimo bei gerinimo veiksmų (klasių dalijimo į grupes, laikinųjų grupių sudarymo, mokinių krūvio reguliavimo ir optimizavimo priemonių plano, reikalingų įsigyti vadovėlių, jų komplekto dalių, mokymo, specialiųjų mokymo priemonių ir literatūros poreikio sąrašų).
6.12. Dalyvauja rengiant su ugdymu susijusių progimnazijos vidaus tvarkų, instrukcijų ir
reglamentų projektus.
6.13. Rengia ir teikia direktoriaus pavaduotojui ugdymui pasiūlymus dėl pagrindinio ugdymo
skyriaus darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, teikia pagalbą kuruojamiems pedagogams, rengiantis atestacijai.
6.14. Kontroliuoja skyriaus kuruojamų dalykų kabinetų būklę bei jų įrangos atitikimą ugdymo
proceso poreikiams bei inicijuoja jų atnaujinimą (papildymą).
6.15. Vykdo mokinių priėmimą į progimnazijos 5-8 klases, tiesiogiai bendrauja su naujai
priimamais mokiniais ir jų tėvais.
6.16. Organizuoja ir kontroliuoja 5-8 klasių mokinių, patiriančių mokymosi sunkumų arba itin
sėkmingai besimokančių individualių ugdymo planų rengimą.
6.17. Organizuoja ir kontroliuoja pagrindinio ugdymo skyriaus mokytojų ir klasių vadovų
bendradarbiavimą.
6.18. Organizuoja ir kontroliuoja 5-8 klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pedagoginį švietimą ir individualų konsultavimą.
6.19. Teikia duomenis ir konsultuoja sekretoriato darbuotojus dėl 5-8 klasių mokinių mokymosi
pasiekimų pažymėjimų, pažymėjimų ir pažymų rezultatų suvedimo, kontroliuoja jų apskaitą.
6.20. Rengia ir teikia teisės aktuose numatytą su pagrindiniu ugdymu susijusią informaciją,
progimnazijos ataskaitų projektus ugdymo klausimais ŠMSM, švietimo skyriui ir kt. išorės institucijoms suderinus su direktoriaus pavaduotoju ugdymui.
6.21. Organizuoja ir kontroliuoja ryšių užmezgimą, palaikymą ir bendradarbiavimą su
progimnazijos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis, vietos bendruomene, kitomis mokyklomis, dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose, susijusiuose su pagrindiniu ugdymu.
6.22. Organizuoja ir kontroliuoja pagrindinio ugdymo skyriaus kuruojamų dalykų mokytojų
metodinę veiklą, derina su direktoriaus pavaduotoju ugdymui.
6.23. Organizuoja, kontroliuoja ir vykdo su pagrindiniu ugdymu susijusios ir skyriui priskirtos
dokumentacijos tvarkymą ir lankomumo apskaitos kontrolę.
6.24. Rengia ir teikia atsakingam padaliniui su ugdymu susijusią viešinimui skirtą informaciją apie pagrindinio ugdymo skyriaus veiklą.
6.25. Organizuoja 5-8 klasių mokinių bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) supažindinimą su išorės
institucijų patikrinimų ataskaitomis, organizuoja ir kontroliuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimą apie 5-8 klasių mokinių pasiekimus.
6.26. Organizuoja ir kontroliuoja pagrindinio ugdymo skyriaus dalykų mokytojų ir neformaliojo
švietimo bei pagalbos specialistų bendradarbiavimą.
6.27. Rengia mokymosi sutarčių projektus ir derina mokymosi sutartis su 5-8 klasių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais).
6.28. Rengia ir teikia 5-8 klasių statistines ataskaitas.
6.29. Vykdo dorinio ugdymo, socialinių mokslų, lietuvių ir užsienio kalbų mokomųjų dalykų
priežiūrą ir kontrolę, kuruoja šių dalykų mokytojų metodinių grupių veiklą, tikrina ir derina jų parengtus mokomųjų dalykų teminius planus, pasirenkamųjų dalykų ir modulių programas.
6.30. Tvarko 5-8 klasių mokinių, atleistų nuo fizinio ugdymo, dailės, muzikos pamokų, dokumentus.
6.31. Organizuoja 5-8 klasių mokytojų budėjimą, rengia grafikus.
6.32. Kontroliuoja 5-8 klasių mokinių socialinės-pilietinės veiklos organizavimą ir vykdymą.
6.33. Vadovauja duomenų bazės administratoriaus darbui rengiant ir teikiant duomenų bazės
statistines ataskaitas ir derina jas su direktoriaus pavaduotoju ugdymui.
6.34. Organizuoja progimnazijos įvaizdžio kūrimą ir jos veiklos viešinimą progimnazijos interneto svetainėje.
6.35. Atsako už darbo tvarkos taisyklių vykdymą budėjimo dieną (pagal direktoriaus patvirtintą
grafiką).
6.37. Rengia metinę savo veiklos ataskaitą bei įsivertina veiklą.