2025 m. balandžio 21–25 dienomis Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Laura Palivonienė ir informatikos mokytoja Rita Nemanienė dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo kursuose „Toy Hacking“, vykusiuose Portugalijoje, Karkaveloso mieste. Šiuos kursus organizavo Buinho Educativo – kūrybiškumą, tvarumą ir skaitmenines technologijas sujungiantis mokymų centras, turintis didelę patirtį mokant vaikus bei pedagogus iš įvairių šalių.
Kursų metu mokytojos gavo vertingą patirtį, kaip kūrybiškai ir praktiškai taikyti STEAM metodiką ugdymo procese, pasitelkiant senus žaislus, elektronikos komponentus ir programavimo pagrindus. Pirmąją dieną dalyvės susipažino su Buinho veikla, dalijosi patirtimis su kitais dalyviais bei atliko pirmuosius praktinius žingsnius elektronikos srityje – saugiai ardė senus žaislus, mokėsi naudotis multimetru, lituokliu, atliko paprastus taisymus bei mokėsi pakeisti maitinimo šaltinius. Visa tai – siekiant ne tik suteikti naują gyvybę žaislams, bet ir gilinti supratimą apie tvarumą bei žiedinę ekonomiką.
Antrąją dieną mokytojos pasinėrė į kūrybinį žaislų modifikavimo procesą – keitė jų išvaizdą, pridėjo naujų funkcijų: mygtukus, šviesas, garsus, jungiklius ir variklius. Tai buvo puiki galimybė praktiškai pritaikyti analoginės elektronikos žinias ir eksperimentuoti. Vėliau jos dalyvavo dirbtuvėse „Sound pimp my Toy!“, kuriose į žaislus integravo „Bluetooth“ kolonėles – šios veiklos metu ne tik stiprino techninius įgūdžius, bet ir suprato, kaip kūrybiškai bei žaismingai technologijos gali būti integruojamos į ugdymą.
Trečiąją dieną dalyvės leidosi į pažintinę kelionę po Kaskaišą ir Kabodaro pakrantę – tai buvo ne tik kultūrinė, bet ir įkvepianti patirtis, leidusi geriau pažinti Portugalijos istoriją, meną ir gamtos grožį. Ketvirtąją dieną mokytojos susipažino su „Micro:bit“ mikrovaldikliu ir programavimu „MakeCode“ aplinkoje. Jos mokėsi, kaip skaitmeniniu būdu valdyti žaislų funkcijas, naudoti įvairius jutiklius ir sukurti interaktyvias veiklas, pritaikomas pamokose su mokiniais. Tą pačią dieną jos baigė kurti individualų žaislo projektą – naudodamos visą per savaitę įgytą patirtį, jos transformavo naudotus žaislus į interaktyvius ir modernius kūrinius, kuriuos parsivežė į Lietuvą.
Paskutinę dieną vyko refleksijos, metodinės diskusijos bei dalijimasis idėjomis, kaip „Toy Hacking“ veiklas integruoti į mokyklinį ugdymą. Dalyvės gavo ne tik kursų pažymėjimus, bet ir prieigą prie skaitmeninių mokymosi šaltinių, kurie padės joms tęsti tobulėjimą ir dalintis įgyta patirtimi su kolegomis.
Mokytojos Laura Palivonienė ir Rita Nemanienė